Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo și-a majorat vânzările din România cu peste 53% în anul fiscal încheiat la 30 iunie, până la aproximativ 100,6 milioane de euro, piața românească contribuind cu circa 13,4% la vânzările grupului.
În anul fiscal 2016/2017, vânzările Jumbo în România s-au ridicat la 65,6 milioane de euro.
Grupul elen a obținut un profit înainte de taxe de 33,45 milioane de euro în România în anul fiscal încheiat în iunie, cu aproape 58% peste rezultatul de 21,18 milioane de euro raportat în anul precedent.
CITEȘTE ȘI Angajații români suferă de sindromul “mâncatului pe tastatură”. De unde își cumpără mâncare și câți recunosc că „împrumută" deliberat sau accidental prânzul unui colegJumbo a deschis 2 noi hipermarketuri în intervalul analizat, în Suceava și București, în cartierul Militari, iar luna trecută a inaugurat magazinul din Voluntari, deschis, după cum a anunțat Profit.ro, pe locul fostului magazin Praktiker.
Hipermarketul din Voluntari are o suprafață totală de circa 13.600 metri pătrați.
Astfel, la finele lunii septembrie, grupul grec opera 11 magazine pe piața locală, dintre care 4 în București și câte unul în orașele Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Timișoara și Suceava.
Jumbo și-a reiterat planurile de a deschide încă 2 magazine în România până la finele actualului an fiscal, care se va încheia la 30 iunie 2019. Noile magazine vor fi deschise în Brăila și Bacău, grupul lansând deja procedurile de recrutare de personal.
Tot pentru anul viitor este estimată și deschiderea unui magazin Jumbo în Brașov, în incinta Macro Mall, proprietate achiziționată în luna august în schimbul a 4 milioane de euro.
Jumbo vrea să ajungă la circa 25 de magazine pe piața românească până în 2022.
CITEȘTE ȘI FOTO Mohammad Murad deschide un restaurant în nordul Capitalei cu 1 milion de euroLa nivel internațional, Jumbo deține o rețea de 76 de magazine, din care 51 în Grecia, 11 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și un magazin online. Grupul este prezent în alte cinci țări (Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina) prin intermediul unor parteneriate cu companii locale.
Vânzările grupului au crescut cu 10,6% în anul fiscal 2017/2018, până la 753,30 milioane de euro, în principal pe fondul evoluției din România și Bulgaria. Profitul înainte de taxe a urcat cu 14%, de la 173,46 milioane de euro la 197,86 milioane de euro, iar câștigul net s-a majorat cu 15,3%, până la 151,1 milioane de euro.
În primul trimestru al anului fiscal curent, perioada iulie-septembrie, Jumbo a raportat vânzări în creștere cu aproximativ 6% comparativ cu intervalul similar al anului trecut, pe fondul “creșterii dinamice de două cifre” din România și al vânzărilor în urcare pe piețele din Bulgaria și Cipru.
Din cauza “situației particulare” din Grecia, piață care a stagnat în primul trimestru, Jumbo estimează o creștere de 5-6% a vânzărilor pentru întreg anul fiscal curent.
Grupul elen avea 6.378 de angajați la finele lunii iunie, dintre care peste 3.900 în magazinele din Grecia. În România, numărul angajaților era de 952, în urcare de la 662 de angajați în iunie 2017.