Retailerul elen de jucării și decorațiuni Jumbo și-a majorat vânzările din România cu aproape o pătrime în primele opt luni ale anului, subsidiara locală consemnând cel mai rapid avans în rândul companiilor din grup.
Planurile din e-commerce-ul românesc, noile reguli pregătite de autorități în domeniu și cum pot fi atrași mai mulți clienți sunt doar o parte dintre temele care vor fi prezentate la Videoconferința Profit E-commerce, organizată cu sprijinul Philip Morris România, Altex, ING și Telekom România și programată pentru 30 septembrie.
Videoconferința va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV, detalii fiind disponibile AICI
Vânzările Jumbo România au crescut cu 24% în intervalul ianuarie-august comparativ cu perioada similară din 2020, peste creșterile înregistrate în Grecia (+3%), Cipru (+10%) și Bulgaria (+13%).
Vânzările grupului au crescut cu aproximativ 9% în perioada ianuarie-august.
Vânzările din Grecia, cea mai mare piață pentru Jumbo, au fost afectate negativ de restricțiile impuse pe fondul pandemiei de Covid, în principal în primul trimestru, când cele peste 50 de magazine fizice au fost închise.
Totodată, retailerul grec se confruntă cu costuri în urcare din cauza crizei din aprovizionare, “care nu dă semne de îmbunătățire, în pofida comentariilor liniștitoare ale autorităților”.
Profit.ro a relatat, recent, că grupul și-a înrăutățit estimările privind performanțele financiare în 2021 și 2022, acuzând formarea unui cartel informal pe piața serviciilor de logistică și menținerea artificială a prețurilor de transport la niveluri “revoltătoare”.
Anterior, Jumbo a anunțat că și-a revizuit planurile de investiții, amânând până în 2022 lansarea e-magazinului pregătit pentru România și deschiderea unui nou hipermarket în Grecia.
Potrivit companiei, varianta Delta a coronavirusului agravează problemele din aprovizionare, “având în vedere că porturile se închid sau funcționează cu restricții chiar și în cazul identificării unui singur caz, ceea ce duce la întârzieri sau la modificarea calendarului livrărilor, sporind deficitul de produse, în special al produselor de sezon”.
Jumbo operează o rețea de 14 hipermarketuri în România, din care 4 în București-Ilfov și câte unul în orașele Timișoara, Oradea, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila și Brașov.
La nivelul grupului, Jumbo deține 80 de magazine fizice, în Grecia (52), România, Bulgaria (9) și Cipru (5), precum și două magazine online. Retailerul de jucării este prezent, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, și în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo, Bosnia și Muntenegru.