Comerțul electronic a crescut cu 40,8% în 2020 în România, comparativ cu un procent de doar 14% așteptat, iar cota de piață a comerțului online de modă a crescut de la 19% la 29,5%. Este o creștere uriașă, care se întâmpla în mod normal în decursul a doi ani, dar pe care pandemia Covid-19 a accelerat-o foarte mult.
Pentru acest an, creșterea preconizată a comerțului electronic de modă în România este de 20%, cu o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei, potrivit studiului GLAMI Fashion (Re)search.
Studiul mai relevă că piața comerțului electronic de modă va înregistra venituri de peste 6,4 miliarde de lei până în 2023.
Mai mult, până în 2024, conform previziunilor, ponderea comerțului electronic pe piața mondială a modei - comparativ cu valoarea actuală de 29,5% - va fi de 32%.
Top 10 jucători în România în 2020
CITEȘTE ȘI Lumea clocotește. Ce șanse are programul noului Guvern să fie respectat?Destul de nou pe piața din România, About You, cu sediul în Germania, a sărit de pe locul 3 pe locul 2 în 2020. În Cehia și Ungaria, About You se află deja pe primul loc, după doar 2 ani de activitate pe piață. Alți lideri offline, precum H&M și Zara, și-au sporit prezența online în 2020, datorită scăderii achizițiilor offline anul trecut.
Estimarea GLAMI Fashion (Re)search se bazează și pe statistici de la Similarweb, referitoare la trafic și vizite pe platformele de comerț electronic respective, dar din ultimele 6 luni, date colectate în decembrie 2020.
Top 10 jucători pe segmentul de modă online în România în 2020:
- Locul 1: Epantofi.ro
- Locul 2: About You
- Locul 3: Fashion Days
- Locul 4: H&M
- Locul 5: Decathlon
- Locul 6: Bonprix
- Locul 7: Remixshop
- Locul 8: Zara
- Locul 9: Reserved
- Locul 10: Answear