Retailerii online de fashion Boohoo și ASOS vor să cumpere brandurile retailerilor tradiționali Debenhams și Arcadia Group, după ce aceștia din urmă au intrat sub administrare specială pe fondul problemelor financiare cauzate de închiderea magazinelor fizice în pandemie.
Boohoo a semnat, luni, un acord privind achiziția mărcilor și site-urilor web operate sub umbrela Debenhams, într-o tranzacție de 55 milioane de lire sterline (75 milioane dolari), care nu include cele peste 100 de magazine fizice ale Debenhams și nici angajații acestora.
Debenhams, cu o istorie de peste 240 de ani și 12.000 de angajați, se află sub administrare specială din luna aprilie. În decembrie, retailerul a anunțat că va deschide procedurile de lichidare a companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele 124 de magazine Debenhams din Marea Britanie vor continua să opereze temporar, după ridicarea restricțiilor impuse de autorități pe fondul pandemiei, până la epuizarea produselor aflate pe stoc, după care vor fi închise definitiv.
“Mă aștept ca acordul cu Boohoo să ofere unele oportunități de muncă, dar regretăm că acest rezultat nu protejează locurile de muncă ale angajaților Debenhams dincolo de perioada de lichidare”, a declarat, într-un comunicat, administratorul companiei, Geoff Rowley.
Separat, retailerul britanic online ASOS a anunțat că discută preluarea Topshop și a altor mărci de la Arcadia Group, intrat în procedură de administrare specială la finele anului trecut.
Potrivit Sky News, ASOS ar putea plăti peste 250 milioane de lire pentru brandurile Topshop, Topman, Miss Selfridge și HIIT.
ASOS nu a specificat dacă discuțiile vizează și preluarea angajaților sau a magazinelor Arcadia. Retailerul britanic are peste 13.000 de angajați, majoritatea în magazinele fizice.