Meinl, celebra companie furnizoare de cafea și ceai premium cu sediul central în capitala austriacă, a anunțat că renunță la controversatul logo reprezentând capul unui tânăr otoman cu un fes din pânză roșie, logo acuzat de mulți ani că vehiculează stereotipuri rasiste, informează AFP.
"Acest simbol nu mai este în spiritul timpului", a justificat în fața presei Herbert Vlasaty, co-director al Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric după mai multe luni de renovare, arată Agerpres.
Noua identitate a mărcii se sprijină de acum doar pe fes, în condițiile în care acest logo a evoluat de-a lungul anilor.
Atunci când a fost creat în anii 1920, el era reprezentat împreună cu o ceașcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin intermediul cotropitorilor turci.
Fost furnizor al Curții imperiale a Habsburgilor, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862, la prestigioasă adresă vieneză Am Graben. La ora actuală, această afacere de familie este prezentă în 70 de țări și are o mie de angajați, potrivit site-ului său.
În 2007, militanți antirasiști au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând marca de faptul că perpetuează imaginea de supunere a servitorilor de produse exotice, cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a respins aceste acuzații, invocând o "interpretare greșită".
În Austria, restaurantele continuă să afișeze în meniu prăjituri denumite "negru în cămașă" (Mohr im Hemd), un desert cu cacao, cremă de ciocolată și frișcă.