Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au controlat agenții economici din Aeroportul Otopeni și au dat amenzi de aproape 370.000 de lei. Printre neregulile găsite se numără vitrine și spații de depozitare cu mizerie, nerespectarea temperaturii recomandate pentru produsele congelate.
”La sfârșitul lunii mai 2024, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internațional ”Henri Conadă”. Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfășurare a activității comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare și nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) și condițiile și serviciile puse la dispoziția consumatorilor de Compania Națională Aeroporturi București. În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând și un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări”, au transmis reprezentanții ANPC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ei au verificat modul în care aceste măsuri de remediere au fost duse la îndeplinire, scrie News.ro.
Astfel, au fost controlați 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internațional București-Otopeni și, pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, au fost aplicate mai multe sancțiuni.
Au fost date 31 de amenzi în valoare de 367.500 de lei și au fost oprite definitiv de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 de lei.
De asemenea, a fost oprită temporar prestarea de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificați, până la remedierea deficiențelor.
“Ne dorim ca toți consumatorii să fie pe deplin protejați, de aceea operatorii economici trebuie să înțeleagă că acțiunile de consiliere, desfășurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal și firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora” – a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.
Principalele abateri descoperite au fost: folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate; utilizarea unor spații de depozitare cu chedere rupte și mizerie în strat grosier; expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spațiu comun cu produse lactate; comercializarea unor produse finite obținute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate; utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurități, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilația.
Alte nereguli constatate au fost: nerespectarea temperaturii recomandate, la depozitarea produselor congelate; comercializarea unor produse alimentare fără a avea menționate ingredientele alergene condiții de desfășurare a activității, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător; comercializare unor jucării ce nu sunt însoțite de documente necesare și care nu au instrucțiuni și informații privind siguranța, traduse în limba română, pe etichetă; comercializarea unor produse alimentare fără a avea înscrise pe etichetă informații specifice, în limba română; comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziției fibroase, pe etichetă; utilizarea unor ustensile de bucătărie din material plastic, uzate; lipsa afișării, în interiorul casei de schimb valutar, a tuturor valutelor tranzacționate.