Grupul eMAG a finalizat planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021, care a consolidat prezența în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia, a deschis verticale noi de business și a extins gama de produse. Datorită acestor investiții, în anul fiscal 2023, încheiat în luna martie 2024, clienții au efectuat de 2,6 ori mai multe față de acum patru ani, înaintea demarării planului de investiții, potrivit datelor grupului.
La nivelul anului 2023, eMAG România (eMAG.ro și eMAG.hu) a înregistrat o cifră de afaceri 5,979 miliarde de lei, în creștere cu 11% față de anul precedent.
Dante International, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, în creștere cu 8,3% fata de 2022.
"Investițiile din ultimii trei ani reprezintă fundația care ne permite azi să oferim clienților aproape orice au nevoie, de la produse pentru rutina zilnică la mâncare sau îmbrăcăminte, prin servicii care îi ajută să economisească timp și bani. Rețeaua Easybox în continuă expansiune ne permite să accelerăm în toată regiunea Europei de Sud-Est servicii cu valoare adăugată precum Genius, care le aduce clienților economii din livrarea gratuită și din ofertele exclusive", a declarat Tudor Manea, directorul general al Dante International.
În acest an fiscal, grupul eMAG are în vedere investiții de aproximativ 900 milioane de lei în extinderea companiilor din grup în regiune, în diversificarea serviciilor de plată flexibilă, în AI și tehnologie pentru a personaliza experiența clienților si a sellerilor, precum și în infrastructură logistică și extinderea gamei pentru companiile din grup.
Lansarea Genius pentru clienții eMAG din Bulgaria și Ungaria s-a bazat pe extinderea accelerată a punctelor de livrare de proximitate, dezvoltată de compania de curierat Sameday. Astfel 8.500 de puncte de livrare în proximitate vor fi disponibile până la finalul acestui an în România, Ungaria și Bulgaria, față de cele 5.000 la începutul anului 2024.
CITEȘTE ȘI Cofetăria Dulcinella cumpără un teren în București, tranzacție de 800.000 de euro. Compania vrea să relocheze producția de prăjituri în Capitală și face pasul in supermarketuriDe două ori mai mulți selleri vând pe eMAG Marketplace
În ultimii trei ani, numărul sellerilor activi pe platformă s-a dublat, ajungând la 56.000. De asemenea numărul comercianților români care exportă prin eMAG Marketplace in Ungaria și Bulgaria s-a dublat la peste 12.000 în ultimul an, iar volumul ofertelor pe care le pun la dispoziție pe platforma eMAG se ridică la 22,3 milioane, mai mult decât dublu față de anul precedent.
Manea a estimat că eMAG Romania și-a propus să sporească cifra de afaceri în anul fiscal 2024 (1 aprilie 2024 - 31 martie 2025) cu 11-15%.
"Avem în discuție și câteva achiziții pe piața din România, în afară de preluarea de către Sameday, curier controlat de Dante International, a unui jucător de profil din Ungaria, și anume Sprinter", a spus Manea.
Dante International este controlată de MIH B2C Holdings BV (Olanda) și Iulian Stanciu, potrivit termene.ro.