Companiile americane stabilesc prețuri minime de comercializare la produsele lor pentru a opri discounturile

Companiile americane stabilesc prețuri minime de comercializare la produsele lor pentru a opri discounturile
scris 17 nov 2022

Tot mai mulți producători americani încep să introducă prețuri minime de comercializare la produsele lor, pentru a menține profiturile și a limita inițiativele de reduceri de prețuri, într-un moment în care retaileri precum Walmart Inc și Amazon.com Inc încearcă să preia o parte din afacerile online ale rivalilor, transmite Reuters.

Rezultatul este că în SUA cumpărătorii beneficiază de mai puține discounturi la achizițiile de zi cu zi, într-un moment în care inflația este de aproape 8% și retailerii încearcă să scape de stocuri în exces în valoare de sute de miliarde de dolari, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
TABEL Prima ieftinire a benzinei de la finalul lunii septembrie CITEȘTE ȘI TABEL Prima ieftinire a benzinei de la finalul lunii septembrie
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Timp de mai mulți ani producătorii au stabilit un preț minim de comercializare pe care retailerii îl puteau promova pentru articole costisitoare precum televizoarele. În acest fel, doreau să îi oprească pe cumpărătorii care căutau în magazin un articol doar pentru a-l cumpăra, mai ieftin, de la un alt retailer care îl promova la un preț mai mic.

Acum, când cumpărătorii continuă să cumpere din ce în ce mai multe produse online, companii precum Colgate-Palmolive Co au început să utilizeze așa-numitul preț minim promovat pentru o serie de produse mai ieftine, precum pasta de dinți Optic White Pro Series vândută pe Amazon, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar.

Pasta de dinți Pro Series, care acum este promovată pentru 9,96 dolari pe Amazon, este un produs cu marjă mare pentru care Colgate vrea să își protejeze profiturile în contextul creșterii costurilor. În consecință, consumatorii au dificultăți în a găsi un preț mai mic în altă parte.

Producătorul de jucării Hasbro Inc cere retailerilor să mențină orice prețuri promovate peste intervalul sugerat, care variază între 6,99 dolari și 33,99 dolari, pentru Monopoly, Twister, Chutes & Ladders și alte 21 de jocuri și jucării, exceptând perioada sezonului sărbătorilor de Crăciun, potrivit unui document intern consultat de Reuters.

Achizițiile online de articole de consum, cumulate cu competiția acerbă dintre Amazon și Walmart, au determinat o gamă variată de producători să introducă praguri de preț pentru produsele ieftine, susțin consultanții.

De exemplu, Mr. Tortilla, care produce tortillas vândute online de Walmart și Amazon, a decis să introducă un preț minim de comercializare pe măsură ce și-a extins vânzările, cu intenția de a menține prețurile la același nivel pentru toți comercianții online, a declarat directorul de operațiuni Ron Alcazar.

"Vedem cum sunt introduse aceste praguri la categorii de produse care nu le-au avut niciodată precum alimentele și băuturile", spune Jack Gale, director la PriceSpider.

Chiar dacă sunt legale în SUA, aceste politici sunt ilegale în multe țări, inclusiv în majoritatea țărilor din Europa. De asemenea, acordurile care dictează prețul de comercializare între producător și retailer nu sunt legale în unele state americane, precum California și Maryland. 

viewscnt
Afla mai multe despre
preturi
sua