Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, proprietarul Brico Dépôt, și-a majorat consistent vânzările în România în anul fiscal încheiat pe 31 ianuarie, piața locală consemnând al doilea cel mai rapid avans la nivelul grupului.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cele 35 de magazine Brico Dépôt operate local au obținut vânzări de 279 milioane de lire sterline (334,6 milioane euro), în creștere cu 15% în termeni comparabili față de anul precedent.
Pierderile s-au redus cu 21,3% (-16,4% la un curs constant de schimb), de la aproximativ 14 milione de lire la 11 milioane de lire (13,2 milioane euro).
CITEȘTE ȘI Dedeman a cumpărat 14,5 hectare de teren în Timișoara de la Țiriac Imobiliare, lângă viitorul magazin Ikea“Deși vânzările Brico Dépôt au fost în creștere în fiecare trimestru față de aceleași perioade ale anului trecut, în ultimul trimestru acestea au fost afectate ca urmare a introducerii certificatului verde pentru acces în magazine. În ciuda contextului, România a înregistat anul trecut a doua cea mai mare creștere din grup, rezultatele Brico Dépôt situându-se în ansamblu pe un trend ascendent”, arată retailerul britanic.
Subsidiara Kingfisher din România a trecut la calendarul financiar utilizat de grup, rezultatele pentru anul fiscal 21/22 (perioada 1 februarie 2021 - 31 ianuarie 2022) incluzând, în mod excepțional, și cifrele din ianuarie 2021.
La nivelul întregului grup, Kingfisher a raportat vânzări și un profit record, susținute de cererea crescută atât pentru produsele DIY (do it yourself), cât și pentru cele DIFM (do it for me/comerț).
Vânzările au avansat cu 6,8% (+9,9% în termeni comparabili), la 13,18 miliarde de lire, de la 12,34 miliarde de lire în anul fiscal 20/21.
Profitul ajustat înainte de taxe a crescut cu aproape 21%, de la 786 milioane de lire la 949 milioane de lire.
Fondat în 1982, Kingfisher este cel mai mare retailer de produse DIY din Europa, având 1.474 de magazine în 9 țări și aproape 64.000 de angajați, din care 2.391 în România. Portofoliul grupului include mărcile Brico Depot, B&Q, Castorama, Screwfix, Tradepoint și Koçtaș.
Kingfisher a intrat pe piața locală în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În 2017, grupul a achiziționat rețeaua de magazine Praktiker de la omul de afaceri turc Omer Susli, pentru care a plătit 22 milioane de euro.