Mega Image scapă de amenda aplicată de Consiliul Concurenței în 2015. Acuzații privind fixarea prețurilor

Mega Image scapă de amenda aplicată de Consiliul Concurenței în 2015. Acuzații privind fixarea prețurilor
scris 24 mar 2022

Retailerul Mega Image a reușit să obțină în instanță, în urma unei decizii definitive, anularea unei decizii din aprilie 2015 prin care Consiliul Concurenței a sancționat compania cu amendă de 24,57 milioane de lei cu argumentul că, alături de alți 3 retaileri și 21 de furnizori ai acestora, s-ar fi înțeles pentru fixarea prețurilor în perioada 2005 - 2009.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

La prima instanță, retailerul a pierdut procesul, cu posibilitate de recurs. Dosarul a fost judecat și de Înalta Curte de Casație și Justiție, care a anulat acum decizia Consiliului Concurenței din aprilie 2015. Hotărârea este definitivă.

Urmărește-ne și pe Google News
Soluțiile GRENKE vă oferă libertatea de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta și implementa ideile creative. Interviu cu Liviu Bănulescu, Managing Director GRENKE România CITEȘTE ȘI Soluțiile GRENKE vă oferă libertatea de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta și implementa ideile creative. Interviu cu Liviu Bănulescu, Managing Director GRENKE România

Ceilalți retaileri sancționați sunt Metro Cash&Carry Romania - 49,68 milioane de lei, Selgros - 29,57 milioane de lei și Real Hypermarket Romania - 23,87 milioane de lei.

La începutul anului 2015, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat 25 de companii de pe piața comercializării produselor alimentare (4 retaileri și 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 154,03 milioane de lei (aproximativ 35 milioane euro).

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației având ca obiect înțelegeri pentru fixarea prețurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora, în perioada 2005-2009.

În urma investigației a fost sancționată încălcarea legii concurenței atât pentru stabilirea prețurilor de revânzare (de raft), cât și pentru comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

“Consiliul Concurenței a constatat că prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul”,  se arăta într-un comunicat al instituției dat publicității în data de 13 ianuarie 2015.

În ceea ce privește comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri și furnizori ar fi conținut o clauză care prevedea că, în aceeași perioadă, furnizorii nu puteau realiza promoții simultane în diferite lanțuri de retail, acestea putând doar să alterneze.

“În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în același timp, la promoții și implicit la cel mai mic preț, în magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promoții în lanțuri de magazine concurente trebuie să aparțină furnizorului”, se mai spune în comunicat.

ULTIMA ORĂ Romgaz aprobă tranzacția de 1 miliard euro cu Exxon pentru gazele din Marea Neagră, cea mai importantă din istoria sa CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Romgaz aprobă tranzacția de 1 miliard euro cu Exxon pentru gazele din Marea Neagră, cea mai importantă din istoria sa

Din rândul furnizorilor, cele mai mari amenzi au fost aplicate Transilvania General Import Export - 4,69 milioane de lei, Quadrant -Amroq Beverages - 3,19 milioane de lei, Danone - 2,64 milioane de lei, Macromex - 2,35 milioane de lei și Whiteland Import Export - 2,32 milioane de lei.

Amenzi semnficative au primit și Albalact - 2,19 milioane de lei, Star Foods EM - 1,95 milioane de lei, Tymbark Maspex Romania - 1,65 milioane de lei, Napolact - 1,16 milioane de lei și Delaco Distribution - 910.047 lei.

De asemenea, au mai fost sancționate firmele Covalact - 659.267 lei, Argus - 623.106 lei, Agroalim Distribution - 607.214 lei, Zarea - 347.489 lei, Granddis – 327.157 lei, Gerola Prodinvest - 308.923 lei, Cramele Halewood - 278.694 lei, Parmalat Romania - 269.852 lei, Prodlacta - 166.122 lei, De Silva Intermed - 31.753 lei și Impex Bock - 5.751 lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
mega image
consiliul concurentei
amenda
proces
recurs