Amalia Buliga a renunțat la atribuțiile de administrator special al Diverta, rețeaua de librării intrată pentru a doua oară în insolvență, cum a anunțat anul trecut Profit.ro, poziția fiind preluată de Emilia Grigore, Sales Executive.
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc va fi explicat la Videoconferința Profit.ro - Branduri românești - Made in Romania post criză.
Evenimentul, organizat împreună cu Lensa și Grupul Nordis, este programat pentru 23 mai, urmând să fie transmis în direct și la PROFIT NEWS TV
DETALII AICI
Lanțul de librării Diverta, cel mai mare retailer integrat în domeniul cărții, papetăriei și jucăriilor, reintrat în insolvență în vara anului trecut, cum a anunțat atunci Profit.ro, de această dată pe fondul pandemiei care a închis inclusiv toate librăriile din țară, își propune acum să iasă din această procedură, după maximum 3 ani, inclusiv prin închideri de magazine neperformante, restructurări de personal, relocări pe spații închiriate mai mici, dar și prin deschiderea unor spații noi, sub un nou concept, denumit Read’n’Drink, care va presupune, alături de comercializarea produselor actuale (carte, accesorii, cadouri), și vânzarea de vinuri, într-un cadru care să permită degustarea și servitul mesei, relevă date analizate de Profit.ro.
Francizarea în magazine noi și intrarea în zone de lux ale Capitalei, cu o putere financiară mai mare a clienților, sunt alte puncte ale planului.
Nu este însă exclusă nici emiterea de titluri de valoare și chiar vânzarea parțială sau integrală a business-ului, datele analizate de Profit.ro relevând că în ultimul an s-a încercat deja vânzarea rețelei de magazine, fără ca procesul să se fi concretizat până la acest moment.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumTotalul distribuirilor ce urmează a fi efectuate prin programul de plăți propus către creditorii înscriși în tabelul de creanțe este în cuantum de 4.134.283,98 lei, sumă superioară totalului care ar fi achitat în ipoteza falimentului, estimat în acest moment la 1.088.447 lei (3,41%). Totalul masei credale este de 31.927.676 lei.
Cererea de insolvență a fost depusă după ce împotriva firmei au fost înaintate unele solicitări de încuviințare de executare silită și ordonanțe de plată de către diferiți furnizori, mai indică datele Profit.ro.
"Diverta este, probabil, singura firmă care a supraviețuit 10 ani unei insolvențe și, probabil, prima firmă care să iasă din a doua insolvență. Avem un super-brand, conceptul nostru este modern, iar furnizorii sunt alături de noi. Sunt sincer surprins de reacția furnizorilor/creditorilor. Cu două excepții, o editură și un papetar, toți vor să ne ajute. Este impresionant, chiar și la cei 60 de ani ai mei", a spus, în vară, pentru Profit.ro fondatorul Diverta, Octavian Radu.
El preciza că discută la acest moment o serie de variante, precum "o coaliție cu prieteni de business, editori și papetari", pentru revitalizarea afacerii.
CITEȘTE ȘI FOTO Grupul american Philip Morris International pregătește investiții suplimentare de peste 100 milioane dolari în România și lansează și un nou produsFirma prin care a fost înaintată cererea de insolvență și care operează lanțul de librării a trecut în 2020 de la afaceri de 64,3 milioane lei și un profit net de 63.474 lei, cu 214 angajați, la afaceri de 38,9 milioane lei și pierderi de 10,7 milioane lei, cu 156 de angajați. În cazul acestei firme, datoriile totale au urcat de la 33,2 milioane lei la 33,9 milioane lei.
Conform ultimelor date, în perioada iunie-septembrie 2021 societatea a înregistrat o pierdere contabilă în valoare de 1,6 milioane lei. La finele lunii septembrie, totalul datoriilor înregistrate în balanța de verificare a crescut cu peste 3,7 milioane lei față de finele lunii mai 2021. Per total, rezultatul net s-a diminuat de la -2,8 milioane lei, la finele lunii mai, la -4,5 milioane lei, la finele lunii septembrie 2021.
Pentru următoarea perioadă, însă, planurile sunt optimiste
Acum, date analizate de Profit.ro relevă că, pe baza analizelor de rentabilitate, compania intenționează să închidă, în perioada imediat următoare (semestrul I al anului), o serie de magazine care nu performează și pentru care, deși au fost adoptate măsuri de optimizare, acestea nu se pot susține. Prin aceste măsuri se estimează că vor fi stopate pierderi anuale de aproximativ 100.000 de euro.
În aceeași linie, urmărind eficiența maximă a suprafeței de retail, dar și ca efect al integrării în spațiul de retail al centrelor comerciale, compania urmărește relocarea pe o suprafață mai mică în spațiile pe care le închiriază; pentru început, are în vedere o relocare în două spații din București, dar și în alte orașe din țară.
CITEȘTE ȘI Susținuți de Orange Fab, românii de la uRADMonitor au construit o rețea de monitorizare a calității aerului ce se bucură de succes în țară și peste hotarePrin decizia de modificare a sistemului de aprovizionare a segmentelor de marfă (migrarea către furnizori), vor fi efectuate schimbări în structura personalului de la sediu, respectiv a echipei de achiziții, administrative ș.a. Astfel, personalul va fi restructurat în raport cu necesarul real de persoane în magazine și cel necesar pentru desfășurarea activităților logistice.
Concomitent vor fi vândute activele neesențiale (în special stocuri de marfă din magazine și echipamente, mobilier).
Va crește ponderea alocată segmentului de carte, va fi redusă ponderea segmentului de jucării și va fi încercată optimizarea gamei de produse de papetărie.
Vor fi însă deschise și spații noi, sub un nou concept, denumit Read’n’Drink. Astfel, urmând și trendurile altor retaileri, compania va adăuga, alături de vânzarea produselor actuale (carte, accesorii, cadouri), și vânzarea de vinuri și accesorii pentru vin, într-un cadru care să asigure relaxarea, cititul, degustarea, servitul mesei.
Un prim proiect (demo) a fost deja lansat în acest sens în magazinul din centrul istoric al Capitalei. Dacă acest concept va avea un răspuns bun din partea clienților, va fi luată în calcul dezvoltarea conceputului atât calitativă (produse), cât și cantitativă (spații noi), în zone-cheie de petrecere a timpului liber sau de servit masa (zona de nord sau Centrul Vechi în București, zonele pietonale în orașele de provincie), cu acces la o terasă exterioară, atât pentru o experiență completă pentru client, cât și pentru a îndeplini eventuale măsuri de restricție impuse de pandemie.
CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuăCompania va aplica o politică prudentă în privința lărgirii rețelei și va căuta spații în București cu potențial economic crescut, cu trafic intens și un nivel ridicat al puterii financiare al clienților săi, precum Floreasca, Dorobanți, Victoriei-Aviatorilor, zona de clădiri Pipera, Otopeni.
Compania va propune și posibilitatea de francizare pentru spații noi, precum în Oradea, Iași, Constanța.
La acest moment, retailerul operează prin intermediul a 21 de magazine, dintre care 7 în București și 14 în provincie.
"Compania a încercat în ultimul an să vândă rețeaua sa de magazine, însă procesul nu s-a concretizat până în acest moment. Acționarii își propun, în continuare, vânzarea parțială (anumite locații) sau integrală a rețelei, sau chiar un parteneriat share pentru viitor", mai divulgă planul pregătit.
Diverta este unul dintre cei mai vechi jucători locali, având o cotă de 10% pe piața librăriilor (evaluată la 77 milioane euro), de 5% pe piața de carte (80 milioane euro), de 4% pe piața de papetărie (120 milioane euro) și de 1% pe piața de jucării, (în valoare de peste 250 milioane euro).
În februarie, fondatorul Diverta, Octavian Radu, descria la PROFIT NEWS TV cum a fost afectat lanțul de pandemie. “Afectată de criză a fost săraca Diverta. Închizi mall-urile, magazinele, nu mai ai venituri, dar plătești salarii și se acumulează datorii și pierderi și sperăm mult în ajutorul statului, în înțelegerea furnizorilor. Cred că o să mor înaintea Divertei, acum... nu vreau să mor foarte repede. A suferit, la fel cum a suferit acum 12 ani, dacă nu e nimeni în mall, pot să stau și în cap. Evident că Diverta online a crescut, dar nu poate să compenseze”, a spus Radu în interviul care poate fi văzut AICI.
În 2016, Octavian Radu explica pentru Profit.ro cum poți să clădești un grup de 300 de milioane de euro și să îl pierzi aproape complet, într-un alt interviu eveniment, care poate fi citit AICI.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizareRetailerul Diverta a fost înființat în 1999 de Radu Octavian. Ulterior, Amalia Buliga, CEO al Diverta de 7 ani, a intrat în acționariatul companiei, prin cumpărarea unui pachet de 10% din acțiuni, mișcare anunțată de Profit.ro.
Antreprenorul are acum afaceri precum Diverta, PinkPost, Sistec, TCE, Flaro, Rimobi sau Sunny Berry. Familia Radu are afaceri și în domeniul sării.
În urmă cu circa trei ani, Profit.ro relata că Diverta a decis să riște intrând în Centrul Vechi al Capitalei, chiar în spațiul abandonat atunci de retailerul suedez H&M, dar în apropiere de magazinul Carusel de circa 1.000 metri pătrați deschis în urmă cu patru ani de Cărturești, pe strada Lipscani.
În primăvara anului 2020, după închiderea librăriilor pe fondul pandemiei, Diverta a funcționat exclusiv online, iar în luna mai a încercat o revigorare a business-ului anunțând că redeschide toate magazinele stradale, dar cu noi proceduri.