Parlamentul australian a adoptat o lege care obligă giganții tehnologici să plătească mass-media pentru preluările de conținut, informează AFP.
Legea a fost adoptată cu ușurință după ce companiile Facebook și Google au ajuns la un acord cu autoritățile pentru a evita să fie supuse unui arbitraj obligatoriu. Ea deschide calea pentru ca acești doi jucători digitali majori să investească zeci de milioane de dolari în acorduri pentru conținut local, scrie Agerpres
Această lege s-ar putea dovedi un model pentru rezolvarea conflictelor dintre giganții tehnologici și autoritățile de reglementare din întreaga lume pentru a echilibra relațiile dintre mass-media tradiționale, aflate într-o mare dificultate financiară, și giganții care domină internetul și captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.
Guvernul australian a declarat că legea va garanta că organizațiile de presă "sunt compensate în mod echitabil pentru conținutul pe care îl generează, contribuind astfel la menținerea vie a jurnalismului de interes public în Australia".
Google va plăti de acum pentru conținutul de știri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, ce urmează să fie lansat în Australia mai târziu în cursul acestui an.
După blocarea publicării de linkuri către articole de știri din mass-media locale sau internaționale ca răspuns la proiectul de lege, proprietarul Instagram și WhatsApp a cedat și a încheiat un acord de ultimă oră cu guvernul de la Canberra.
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăGrupul lui Mark Zuckerberg a anunțat că va investi cel puțin un miliard de dolari în conținut de știri în următorii trei ani. Această sumă, comunicată miercuri într-o postare pe blog de Nick Clegg, responsabil pentru afaceri publice, se adaugă celor 600 de milioane de dolari investiți în mass-media din 2018.
La rândul său, Google și-a exprimat deja acord să plătească "sume semnificative" în schimbul conținutului oferit de grupul de presă al magnatului Rupert Murdoch, News Corp, care a făcut presiuni în favoarea adoptării acestei legi în Australia.
Facebook și Google au la dispoziție două luni pentru a încheia alte acorduri prin care să evite un arbitraj obligatoriu.