Multe dintre televizoarele vândute pe piață drept televizoare 4K nu au, în realitate, o rezoluție 4K, ci sunt mai degrabă 3K, al patrulea pixel fiind alb, contribuind doar la luminozitate, nu și la culoare, a declarat miercuri directorul diviziei Consumer Electronics al Samsung Electronics România, Victor Armășelu, la cea de-a șaptea ediție a Internațional Digital Forum, organizată de Asociația pentru Comunicații Digitale.
Televizoarele cu rezoluție 4K Ultra HD au o rezoluție de 3.840 x 2.160, având 8,3 milioane de pixeli, de aproape patru ori mai mult decât dispozitivele Full HD, care au 2,1 milioane de pixeli (rezoluție 1.920 x 1.080), scrie News.ro.
Televizoarele 4K au devenit tot mai populare în ultimii ani, pe măsură ce conținutul 4K a devenit tot mai bogat pentru aceste dispozitive, iar prețurile au scăzut, a menționat Armășelu. Totuși, nu toate au o rezoluție 4K reală.
”Doar o parte din televizoarele vândute drept 4K sunt 4K autentic. Multe dintre ele sunt, de fapt, 3K. Al patrulea pixel este alb, nu contribuie la culoare”, a spus Armășelu.
Totuși, în prezent mulți utilizatori nu observă clar diferența dintre 4K și 3K, dar aceasta va deveni tot mai vizibilă pe măsură ce conținutul 4K devine tot mai bogat.
În ultimul an, prețurile televizoarelor cu tehnologii mari s-au redus semnificativ, mai ales în cazul televizoarelor Full HD, ceea ce a contribuit la creșterea vânzărilor de televizoare cu rezoluție mai mare.
”În ultimii doi ani, s-au vândut în România peste 100.000 de televizoare 4K”, a precizat Lucian Rădulescu, cluster head al Sony România și Republica Moldova, în cadrul aceluiași eveniment.
În cel de-al doilea trimestru al acestui an, românii au cumpărat televizoare cu ecran plat în valoare de 76 milioane euro, cu aproape 34% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit studiului de piață GfK Temax.