Amazon.com Inc (AMZN.O) a lansat, miercuri, un serviciu de streaming muzical pe bază de subscripție, cu un abonament minimal de 3,99 de dolari pe lună, pentru posesorii de sisteme de sunet Amazon Echo, accelerând astfel o tendință din această industrie, ce vizează adoptarea unor tarife mai flexibile, după mai mulți ani în care abonamentele au rămas la nivelul de 9,99 de dolari pe lună, informează Reuters.
Noul serviciu de streaming muzical, denumit ”Amazon Music Unlimited”, permite utilizatorilor să acceseze un catalog vast de cântece la cerere, similar platformelor Spotify și Apple Music. Abonamentele ce permit difuzarea de muzică pe sistemele audio Amazon Echo costă 3,99 dolari pe lună, scrie News.ro.
Pentru a avea acces la noul serviciu fără sistemul Echo, abonamentele costă 7,99 dolari pe lună pentru membrii serviciului Amazon Prime și 9,99 de dolari pentru utilizatorii care nu sunt membri ai acestui serviciu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Amazon va continua să furnizeze membrilor serviciului Prime un serviciu limitat de streaming în mod gratuit.
Continuându-și incursiunea în domeniul tot mai aglomerat al serviciilor de streaming, Amazon contează pe Echo, un sistem inteligent de boxe care sunt capabile să răspundă la comenzi vocale. Lansat pe plan internațional anul trecut, Echo a avut un succes neașteptat, determinându-i pe mulți specialiști să prezică faptul că vocea va deveni un element-cheie pentru felul în care utilizatorii vor interacționa în viitor cu tehnologia - iar muzica este elementul central care a contribuit la succesul acestui sistem audio.
Amazon a construit un sistem elaborat de control vocal pentru a facilita audițiile pe platforma Echo. Steve Boom, vicepreședintele companiei americane, consideră că astfel de dispozitive inteligente vor contribui la dezvoltarea industriei muzicale.
CITEȘTE ȘI RCS&RDS se apropie de 3 milioane de clienți la serviciile de voce și date Digi MobilPrețul scăzut al abonamentului pentru noul serviciu de streaming muzical dezvoltat de Amazon se înscrie în strategia companiei, renumită pentru faptul că își vinde produsele la prețuri mult mai mici decât cele ale concurenței, și semnalează faptul că industria muzicală începe să se adreseze tot mai mult consumatorilor care nu doresc să plătească 9,99 de dolari pe lună.
După ce au asistat la o scădere dramatică a veniturilor generate de vânzările de CD-uri, directorii caselor de discuri au fost ezitanți față de reducerea tarifelor pentru piesele lor difuzate în streaming, însă au început să resimtă tot mai acut presiunea exercitată de platformele specializate în streamingul muzical.
Steve Boom s-a declarat optimist în ceea ce privește posibilitatea ca noile tarife să se extindă în întreaga piață.
Serviciile de streaming trebuie să plătească majoritatea veniturilor deținătorilor de drepturi de autor, acesta fiind un model de business din cauza căruia Pandora și Spotify întâmpină dificultăți serioase în încercarea lor de a obține profit. Însă Amazon își permite să înregistreze o pierdere cu streamingul muzical, iar stimularea serviciului Prime merită eforturile depuse în această direcție, afirmă analiștii în domeniu.
Noul serviciu muzical premium, care vine după lansarea unui serviciu video independent, sugerează faptul că Amazon va oferi tot mai multe opțiuni media de bază, prin intermediul Prime, în timp ce va vinde abonamente suplimentare pentru consumatorii care caută servicii specializate, consideră Jan Dawson, analist al companiei Jackdaw Research.
Amazon speră, de asemenea, că programele de inteligență artificială vor continua să atragă atenția clienților săi. Recomandările bazate pe obiceiurile de consum muzical au devenit o temă predilectă a serviciilor de streaming, iar Amazon a inclus deja în sistemele sale software-uri de inteligență artificială, pentru ca utilizatorii să poată să solicite piese muzicale care se potrivesc unei anumite stări de dispoziție sau pentru a căuta versurile unui cântec.
Datele furnizate de serviciul Echo i-au învățat pe inginerii de la Amazon foarte multe lucruri despre limbajul muzicii, spune Kintan Brahmbhatt, directorul Amazon Music.
”Poți să ceri un cântec de Michael Jackson spunând pur și simplu: «Difuzează un cântec al Regelui Muzicii Pop». Sistemul e suficient de inteligent pentru a ști la cine te referi”, a explicat Kintan Brahmbhatt.