Izolarea socială cauzată de pandemie a determinat utilizatorii să aloce mai mult timp și bani jocurilor pentru smartphone și tabletă.
Veniturile producătorilor de jocuri mobile au crescut în al doilea trimestru al acestui an cu 27%, conform Sensor Tower, care estimează că totalul cheltuielilor pe această nișă s-a ridicat la 19,3 miliarde de dolari.
Față de primul trimestru, când pandemia a izbucnit în China și a început să se răspândească la nivel mondial, veniturile au crescut cu 10,3%. Atunci, dezvoltatorii au câștigat 17,5 miliarde de dolari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Media lunară a veniturilor în prima jumătate a anului este estimată la 6,6 miliarde de dolari. Și acest indicator a crescut față de anul trecut cu 21,5%.
După “explozia” cu 20% a numărului de download-uri din primul trimestru, acesta a crescut și în al doilea trimestru cu alte 12,7 procente, ajungând la 15 miliarde. Cea mai productivă lună din acest punct de vedere a fost aprilie, când au fost contorizate 5,5 miliarde de download-uri.
Liderul global (App Store + Google Play) din punctul de vedere al veniturilor a fost PUBG Mobile, al celor de la Tencent. Acesta ar putea avea, însă, de suferit în viitor, dacă se confirmă faptul că India îl va bloca pe teritoriul țării alături de alte câteva sute de aplicații și jocuri cu origini în China.
621 de milioane de dolari a generat PUBG Mobile în al doilea trimestru pe ambele platforme. Vârful l-a înregistrat în martie, când ajungea la 270 de milioane doar în acea lună.
Cei de la Sensor Tower estimează că pandemia va contribui la creșterea numărului de download-uri și în următorii 3 ani. Veniturile, însă, nu vor mai crește în același ritm, date fiind previziunile economice influențate de pandemie la nivel global.