Heineken a mai declarat că se așteaptă la o “scădere modestă“ a volumului de bere vândut pe tot parcursul anului și că creșterea anuală a profitului se va situa la limita inferioară a intervalului prevăzut, între 4% și 8%, arată BiziDay.
“Volatilitatea macroeconomică a persistat, așa cum era de așteptat, și a devenit mai pronunțată în al treilea trimestru, creând un mediu dificil, care a dus la rezultate mixte”, a declarat directorul executiv, Dolf van den Brink.
În America, volumul vânzărilor de bere a scăzut cu -7,4% pe fondul “încrederii scăzute a consumatorilor” și al incertitudinii comerciale, cele mai mari scăderi înregistrându-se în Brazilia și SUA, unde vânzările au scăzut cu “puțin peste 10%”.
Analiștii remarcă faptul că cererea din Brazilia a fost afectată de incertitudinea tarifelor, la un nivel mai pronunțat decât se preconiza. SUA au impus un tarif de 50% asupra tuturor importurilor din Brazilia.
Scăderea vânzărilor în America de Nord și de Sud a fost parțial compensată de creșterile înregistrate în Africa, Orientul Mijlociu și câteva piețe asiatice, precum Vietnam.
Este de așteptat ca și grupurile concurente AB InBev (Stella, Corona, Beck’s, etc) și Carlsberg, care vor publica rapoartele săptămâna viitoare, să anunțe o scădere a vânzărilor de bere, pe fondul reducerii interesului din partea consumatorilor din întreaga lume.
Heineken este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume.
Este principalul dezvoltator și marketer de mărci de bere și cidru premium și fără alcool.
Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate.
În România, Heineken este prezentă din 2003, unde deține trei fabrici, la Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Compania are 1.100 de angajați în România.















