DocProcess, furnizor de servicii pentru digitalizarea și automatizarea proceselor operaționale, deținut de antreprenorii români Daniela și Liviu Apolozan, a deschis un centru de cercetare la Grenoble, în Franța, piață pe care intenționează să-și dezvolte prezența. Compania are și acum clienți în afara țării, deschiderea centrului fiind parte a planurilor companiei de a-și crește semnificativ vânzările în Franța, o piață mult mai mare și mai matură comparativ cu România.
Deschiderea unui centru de cercetare și angajarea de IT-iști în vestul Europei este o strategie surprinzătoare pentru o companie românească, în contextul în care foarte multe companii străine vin în România în căutare de IT-iști. Centrul din Grenoble reprezintă, însă, pentru DocProcess și "un cap de pod" pentru extinderea vânzărilor pe piața franceză.
Un aspect important de menționat este că cei doi antreprenori au crescut afacerea DocProcess în 13 ani doar din surse financiare proprii și reinvestind profitul, fără să apeleze la credite bancare. De exemplu, investiția inițială în centrul de cercetare din Franța s-a ridicat la aproximativ 600.000 de euro.
"În istoria noastră nu am apelat niciodată la credite. Nu am avut o strategie până acum în acest sens. Ne-am descurcat fără", a declarat Liviu Apolozan, director general, întrebat despre sursa fondurilor investiției din Franța.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel global, DocProcess are peste 3.200 de clienți, precum Carrefour, Cora, Leroy Merlin, Altex, Albalact, Covalact și Mondelez. Pentru acest an, compania vizează o creștere a afacerilor de 64%, la 2,7 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Glencore, gigantul mondial al comerțului cu mărfuri, a ales Bucureștiul pentru un nou hub IT și o aplicație pentru traderii de petrol. Argumente: competența informatică, costuri cu 30% mai mici ca în Vest, performanța la Olimpiada de Matematică"În 2005, după 15 ani de activitate în domeniul IT în Franța, am revenit în România și am pus bazele DocProcess. Astăzi am ajuns în punctul în care ne propunem să ne internaționalizăm. Ne interesează piețele din Uniunea Europeană și nu numai", a spus Liviu Apolozan.
Birourile din România și Franța vor dezvolta împreună soluții pentru clienții DocProcess. În prezent, DocProcess are 50 de angajați, în România și Franța.
Dacă am fi vândut din România în Franța, am fi câștigat poate un contract sau două
În centrul DocProcess din Grenoble, deschis în martie, lucrează în prezent cinci specialiști software. Centrul este condus de Jean-Dominique Sorace, care coordonează departamentul tehnic al DocProcess din România și Franța. Centrul este important incluysic pentru a fi mai aproape și a înțelege mai bine nevoile pieței franceze, afirmă antreprenorii.
"Dacă am fi vândut din România în Franța, am fi câștigat poate un contract sau două. Dar e important să fim acolo, să le înțelegem nevoile. Proximitatea unei echipe în Franța era mai mult decât necesară. Ne interesa să avem un cap de pod, centrul de cercetare-dezvoltare, dar o să și vindem în Franța. Franța este o piață matură și ne oferă multe oportunități. Vrem să mergem în Europa și, de ce nu, mai departe", spune și Daniela Apolozan, director operational al DocProcess.
Clienții DocProcess sunt societăți de tipul SSC (Shared service centers), BPOs (Business process outsourcing) și companii mari. Aceștia își propun să automatizeze diverse procese pentru a ușura activitatea angajaților și a crește eficiența și productivitatea.
"Avem clienți mari ce provin în special din retail, industria alimentară, auto, farma etc. Am creat un ecosistem de peste 3.200 de societăți care comunică între ele, își armonizează procesele și actualizează cataloage partajate cu ajutorul serviciilor noastre. Lucrăm să ne extindem serviciile în industria bancară, asigurări și energie", arată Daniela Apolozan.
Cum arată afacerile DocProces
Platformele DocProcess automatizează procese financiare (Purchase-to-Pay, Order-to-Cash, eInvocing), de achiziții, logistică și HR ajutând companiile să elimine documentele pe hârtie și munca manuală repetitivă. Prin utilizarea platformei DocXchange, clienții pot face economii între 60% și 80% din bugetul alocat acestor operațiuni, investiția fiind recuperată într-un interval de 2 până la 6 luni.
DocProcess a digitalizat până în prezent peste 80 milioane de documente, fapt care se traduce prin salvarea a peste 8.800 de copaci, economisirea a 1.600 de tone de hârtie și reducerea amprentei de mediu cu 2.880 tone de CO2.