Google și Microsoft s-au angajat să reducă, începând de astăzi, vizibilitatea site-urilor ce găzduiesc conținut piratat pe motoarele de căutare proprii, potrivit unui Cod de conduită semnat de cele două companii, valabil pentru căutările efectuate din Marea Britanie.
Astfel, căutările pe Google și Bing pentru muzică, filme și transmisiuni sportive online nu vor mai genera, pe prima pagină, rezultate care trimit la site-uri cu conținut piratat, arată Oficiul britanic pentru Proprietate Intelectuală (IPO), instituție care a intermediat înțelegerea dintre cele două companii.
Reprezentați ai industriilor creative, ai motoarelor de căutare dominante pe piața din Marea Britanie și IPO au dezvoltat un Cod de Conduită Voluntară în vederea eliminării link-urilor către conținutul ilegal de pe prima pagină a rezultatelor. Codul, agreat pe 9 februarie, va intra imediat în vigoare și vizează reducerea vizibilității conținutului ilegal în rezultatele căutărilor până la 1 iunie 2017, potrivit unui comunicat al IPO.
CITEȘTE ȘI Un startup din Brașov a lansat o aplicație pentru învățarea limbilor străine în realitatea virtualăAcordul, primul de acest fel în Marea Britanie, a mai fost semnat de Motion Picture Association și BPI (British Phonographic Industry), organizație care reprezintă industria muzicală din Regat.
"Consumatorii se îndreaptă tot mai mult spre online pentru muzică, filme, e-books și alte genuri de conținut. Este esential ca utilizatorii să fie direcționați spre pagini web și servicii legitime și nu către link-uri spre site-uri pirat", a declarat ministrul britanic al Educației, Jo Johnson.