Tesla a devenit luni cel mai mare producător auto american în funcție de capitalizare, depășind, chiar dacă pentru scurt timp, gigantul General Motors. La câteva zile după ce a trecut de Ford și a urcat pe locul al doilea, Tesla a reușit să revendice prima poziție în top, scrie MarketWatch.
Acțiunile companiei conduse de miliardarul Elon Musk s-au apreciat cu 3,7% în debutul tranzacțiilor de la New York, până la un preț record de 313,73 dolari pe unitate, cotație ce a conferit Tesla o valoare de piață de aproape 51,2 miliarde dolari, peste capitalizarea GM de la aceeași oră, care se ridica la 51,1 miliarde dolari. Ford, ocupanta locului trei, avea o capitalizare de 44,75 miliarde dolari.
Ulterior, titlurile Tesla și-au temperat creșterea, iar în jurul orei 11:50 (18:50 ora României) erau cotate la 312,1 dolari/unitate, în urcare cu 3,1% față de referință. La acest preț, capitalizarea companiei este de 50,84 miliarde dolari, comparativ cu o capitalizare de 50,88 miliarde dolari pentru GM (la un preț pe acțiune de 33,97 dolari, în urcare cu 0,9% raportat la închiderea de vineri).
CITEȘTE ȘI FOTO Tesla te lasă să mâzgălești în timp ce stai în traficCreșterea prețului acțiunilor Tesla are loc în contextul mesajelor optimiste transmise investitorilor de analiști și brokeri, care recomandă achiziția de acțiuni la companie, dar și a vânzărilor peste așteptări din primele trei luni ale anului.
Într-o notă emisă astăzi, analiștii Piper Jaffray au majorat prețul-țintă pentru acțiunea Tesla de la 223 dolari la 368 dolari și au recomandat acumularea de noi acțiuni. Săptămâna trecută, Morgan Stanley a făcut o recomandare similară, atrăgând atenția asupra potențialului uriaș al Tesla. Potrivit analiștilor Morgan Stanley, Tesla ar trebui privită ca o companie de transport și infrastructură și nu doar ca un producător de mașini electrice.
Piața căreia se adresează Tesla include sectoare precum cel de logistică, cu o valoare de 1.000 miliarde dolari, precum și “o piață potențială de mai multe mii de miliarde de dolari, reprezentată de cele 600 miliarde de ore petrecute de consumatori în interiorul mașinilor, ce poate fi valorificată prin livrările de conținut și monetizarea informațiilor”, spun analiștii băncii americane.
Tesla a început anul cu cele mai bune rezultate trimestriale privind vânzările și producția de automobile, depășind estimările analiștilor. Compania a livrat peste 25.000 de vehicule în primele trei luni din 2017, în creștere cu 69% comparativ cu intervalul similar al anului trecut, în timp ce producția a urcat de la 15.510 la 25.418 de mașini.
Conform proiecțiilor înaintate de Musk, producția anuală de mașini ar urma să urce la o jumătate de milion de vehicule în 2018, de la 76.000 de vehicule în 2016.