Grupul bancar american JPMorgan își va extinde banca online Chase în Germania și alte țări membre UE, a declarat pentru Handelsblatt directorul general Jamie Dimon, o mișcare care va intensifica competiția în rândul rivalilor europeni pe o piață care este deja aglomerată, transmite Reuters.
La prima sa ieșire cu Chase în afara SUA, JPMorgan a intrat pe piața britanică cu o ofertă digitală în anul 2021 și directorii băncii americane au semnalat că obiectivul lor este să se extindă și în alte țări, scrie Agerpres.
"Pentru noi, a fost întotdeauna clar că vrem să introducem Chase nu doar în Marea Britanie dar și în Germania și alte țări europene. Avem planuri ambițioase", a spus Jamie Dimon, adăugând însă că nu a fost stabilit încă un calendar precis.
De mai mulți ani, băncile americane caută să combine veniturile mari, dar uneori volatile, din activitățile de investment banking cu venituri mai stabile din operațiunile de retail banking, chiar dacă vor avea de cucerit o piață a creditelor de consum competitivă, dominată de băncile locale.
JPMorgan, care își are centrul de operațiuni din Uniunea Europeană la Frankfurt, a devenit una dintre cele mai mari bănci din Germania care oferă servicii de advisory și mizează pe atragerea mai multor firme de tale medie care formează coloana vertebrală a celei mai mari economii europene.
Anul trecut, analiștii de la Deutsche Bank au apreciat într-un raport că, deși pare probabil ca JPMorgan să își extindă operațiunile de retail în UE, "de ce ar avea sens să își extindă operațiunile de retail banking la nivel global când alte bănci nu au putut să facă acest lucru iar povara globală de reglementare este una mare?"
Cu toate acestea, Jamie Dimon s-a declarat încrezător în succesul JPMorgan. "În Germania, marca 'Chase' nu are o recunoaștere sporită însă la nivel mondial este un brand puternic. Suntem de asemenea o bancă de încredere cu un bilanț solid iar clienții privați știu asta", a spus Jamie Dimon pentru Handelsblatt.