Băncile din România trebuie să recâștige credibilitatea în fața clienților, după o perioadă de câțiva ani în care aceasta a scăzut, în linie cu creditarea, și trebuie să se apropie mai mult de clienți și să-i cultive, a declarat luni guvernatorul Băncii Naționale a României (BNR), Mugur Isărescu, în cadrul Forumului Pieței Financiare, organizat de Asociația Română a Băncilor (ARB).
Isărescu a subliniat că există toate datele pentru ca această încredere să fie recâștigată, în condițiile în care sistemul bancar este foarte solid și are exces de lichiditate, scrie News.ro.
”E nevoie de a vă recâștiga credibilitatea după acești ani, ea a scăzut. Sunt toate datele pentru ca aceasta să fie recâștigată, în măsura în care s-a pierdut (...)”, a declarat Isărescu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a subliniat că, dacă o bancă are prea multe litigii cu clienții, trebuie să găsească metode a negocia și rezolva aceste probleme în interiorul băncii, în condițiile în care băncile trebuie să se apropie mai mult de clienți pentru creșterea creditării.
”Maniera de a aborda prudența printr-un pas înapoi în ceea ce privește creditarea nu mai merge. Trebuie să vă apropiați de clienți, să vă cultivați clienții. Acestea se fac prin benevolență, înțelegerea nevoilor și negociere”, a declarat Isărescu.
El a reiterat că sistemul bancar nu a avut nevoie de bani publici pentru a depăși criza financiară, iar acesta este acum într-o situație foarte bună, cu exces de lichiditate și cu un nivel redus, de circa 10%, al nivelului creditelor neperformante.