Bank of America a interzis angajaților să utilizeze cuvântul Brexit înainte de referendumul care va avea loc în iunie în Marea Britanie, pentru a promova o poziție neutră, marcând o întoarcere diametrală față de abordarea anterioară, relatează MarketWatch.
Banca de pe Wall Street și-a avertizat directorii săptămâna trecută să nu menționeze Brexitul în discuțiile cu clienții, într-o încercare de a adopta o poziție neutră în dezbaterile intense legate de viitorul Marii Britanii în Uniunea Europeană, potrivit Financial Times, scrie News.ro
”Directorii băncii nu trebuie să exprime opinii sau să influențeze votanții, nu trebuie să anticipeze un anumit rezultat sau să se angajeze în campanie”, a relatat publicația.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Banca a renunțat și la o decizie anterioară de a dona aproximativ 100.000 de lire (144.018 dolari) pentru campania de susținere a rămânerii Marii Britanii în UE.
Reprezentanții Bank of America nu au fost disponibili pentru comentarii.
Decizia de a nu menționa Brexit, cuvânt care înseamnă ieșirea Marii Britanii din UE, marchează o schimbare radicală a poziției anterioare a băncii.
La sfârșitul lunii februarie, directorul pentru piață și strategie al diviziei Global Wealth & Investment Management, Joseph Quinlan, a publicat un raport care a semnalat riscurile pentru companiile americane, în eventualitatea unui vot de ieșire a Marii Britanii din UE.
CITEȘTE ȘI Gabriel Resources vrea să atragă încă 20 mil. dolari pentru a finanța litigiul cu România privind Roșia MontanăRaportul includea cuvântul Brexit atât în titlu cât și în text.
Au urmat de atunci o serie de note în care a fost menționat cuvântul Brexit.
Interzicerea discuțiilor despre Brexit contrastează cu abordările altor bănci mari, americane și europene.
Goldman Sachs comentează în mod regulat subiectul Brexit și se află printre instituțiile care au avertizat în legătură cu posibilitatea ca lira sterlină să se deprecieze cu 20% dacă votanții britanici vor decide ieșirea din UE. Goldman a donat totodată 500.000 de lire pentru campania ”mai puternici în Europa”.
La JP Morgan nu există recomandări legate de Brexit, iar banca a donat o sumă nedezvăluită, pentru campania anti-Brexit.
Situația este asemănătoare la Morgan Stanley, care a anunțat că va dona o sumă formată din șase cifre pentru stabăra pro-UE.
Și băncile europene sunt active în dezbateri, fie cu analize asupra rezultatului referendumului fie prin susținerea directă a campaniei.
Barclays nu are o politică a restricționare a utilizării cuvântului Brexit și susține că este în interesul clienților ca Marea Britanie să rămână în Uniune.
Banca elvețiană UBS continuă să publice cercetări pe tema Brexit, analizând posibilul impact asupra managerilor de active.