Grupul britanic International Personal Finance, care deține compania de credite de consum Provident Financial, va înregistra în acest an costuri totale de aproximativ 4,2 milioane de lire sterline (5.82 milioane de euro) pentru modificarea statutului celor peste 4.200 de agenți cu care colaborează în România, care vor deveni angajați ai companiei, conform legislației în vigoare.
"Având în vedere recentele amendamente aduse Codului Fiscal din România, relația cu agenții noștri va fi modificată pentru ca aceștia să devină angajații companiei. În baza numărului actual de agenți, estimăm un impact negativ asupra rezultatului financiar anual de aproximativ 3 milioane lire sterline și cheltuieli adiționale de 1,2 milioane lire în 2015. Experiența din Ungaria, unde agenții companiei au devenit angajați începând cu anul 2006, sugerează că sunt oportunități pentru amortizarea parțială a costurilor suplimentare, prin îmbunătățirea performanței operaționale", se arată într-un raport al International Personal Finance (IPF).
Fondată în 2006, Provident Financial România are un portofoliu de circa 300.000 clienți activi, 4.200 de agenți independenți și 850 de angajați. Compania este specializată în acordarea de împrumuturi direct la domiciliul clientului.
România rămâne o piață de creștere pentru IPF, potrivit raportului.
Grupul britanic a raportat o creștere anuală de 8% a numărului de credite acordate în trimestrul al treilea în Europa de Sud, în principal datorită rezultatelor foarte bune din România și Bulgaria. Pe lângă cele două țări, Europa de Sud include și operațiunile IPF din Ungaria.
Pe de altă parte, activitățile de creditare din Polonia și Lituania au crescut în perioada iulie-septembrie cu doar 3% comparativ cu trimestrul al treilea din 2014, se arată în raport.
Per total în Europa, împrumuturile acordate de IPF au crescut în trimestrul al treilea cu 2%, avansul fiind limitat de o scădere agregată de 11% pe piețele din Cehia și Slovacia, în contextul intensificării concurenței. În primele două trimestre, ritmul creditării IPF în Europa a scăzut cu 4%, respectiv 2% față de perioadele similare din 2014.
International Personal Finance deservește peste 2,6 milioane de clienți în 19 țări din Europa și America de Sud și are 7.000 de angajați și aproximativ 30.000 de agenți.