Noi reguli pentru identificarea la distanță pentru clienții băncilor

Noi reguli pentru identificarea la distanță pentru clienții băncilor
scris 26 nov 2021

Băncile vor avea opt luni la dispoziție pentru a adapta sistemele informatice și procedurile interne la noile reguli privind identificarea la distanță a clienților. Sistemul bancar consideră noile reglementări “un    mare pas înainte” în domeniul digitalizării.

Normele de aplicare privind reglementarea, recunoașterea, aprobarea sau acceptarea procedurii de identificare a persoanei la distanță utilizând mijloace video au fost adoptate de Autoritatea pentru Digitalizarea României și vor intra în vigoare luna viitoare.

Urmărește-ne și pe Google News

Noua reglementare acordă recunoaștere juridică identificării persoanelor la distanță atât în ceea ce privește interacțiunile cu instituțiile de stat, cât și cu firmele private.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Băncile oferă de mai multă vreme servicii la distanță în care clientul este identificat prin apel video, inclusiv deschiderea de conturi curente.

Cum să-ți optimizezi site-ul web CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web

Potrivit noii reglementări, procesul va decurge într-un mod similar celui utilizat de majoritatea băncilor în prezent: clientul se va identifica prin imagini ale feței și actului de identitate – identitate  care va fi identificată într-o bază de date. Apoi este închis procesul prin transmiterea unui cod de unică folosință sau a unui link cu durată limitată de valabilitate.

“Considerăm că forma în care a fost adoptată această normă reprezintă un mare pas înainte atât pentru prestatorii de servicii vizați de această normă cât și pentru cetățeni, chiar dacă mai sunt necesare o serie de ajustări care să permită prestarea serviciilor la distanță în cele mai bune condiții, fără însă a cauza presiuni financiare și operaționale semnificative pentru prestatorii de astfel de servicii și fără a limita/îngreuna accesul pe piața românească a prestatorilor de servicii de identificare din alte state membre UE”, arată Asociația Română a Băncilor (ARB) și Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR).

Firmele care oferă deja identificarea la distanță vor avea la dispoziție opt luni pentru a adapta sistemele și procedurile la noile reglementări.

Aproximativ jumătate dintre clienții băncilor interacționează online cu băncile și circa o treime în sucursale, în timp ce aproape o cincime folosesc ambele canale, potrivit unui studiu realizat la solicitarea băncilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
identificare distanta
contracte distanta
conturi online banci
credite online banci