RADET, regie intrată în faliment, a anunțat, miercuri, că noua companie Termoenergetica va începe negocierile pentru noul contract cu ELCEN, de furnizare a energiei termice pentru bucureșteni.
La mijlocul lunii, noiembrie, Consiliul General al Municipiului București a aprobat delegarea activității de termoficare către compania municipală Termoenergetica. Și angajații RADET, regie intrată în faliment, vor fi preluați de această companie.
Miercuri, RADET a anunțat că încep negocierile între Termoenergetica și ELCEN, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI Alina Bica condamnată definitiv la închisoare cu executare, după ce magistrații Înaltei Curți i-au respins apelul”Încă din luna iulie am solicitat încheierea unui nou contract de furnizare a energie termice, corect, din care să fie eliminate clauzele care au generat conflictele economico—financiare și o mare parte din penalități, propunerile fiind transmise în mai multe rânduri către Ministerul Energiei, partenerului contractant și ANRE. Solicitările sunt normale, corecte și realiste și au în vedere specificul serviciului de furnizare a energiei termice, dar mai ales evitarea precedentului, respectiv a experienței avute de RADET”, se arată în comunicat.
Refuzul eliminării acestor clauze și introducerea oricăror alte clauze impuse de ELCEN, care nu sunt în concordanță cu acest specific, vor duce la îngroparea noii companii pe modelul deja cunoscut al regiei autonome, potrivit RADET.
”Astfel, una dintre solicitări a avut în vedere calcularea tarifului pentru operatorul serviciului de energie termică (Compania Energetica București) la nivelul cheltuielilor unui an calendaristic, având în vedere că practica a dovedit faptul că în perioada sezonului cald, RADET s-a aflat în imposibilitatea de a achita facturile ELCEN la termenele scadente”, se arată în comunicat.
RADET a reamintit că serviciul de termoficare are un puternic caracter sezonier, care creează un dezechilibrul financiar între veniturile obținute în sezonul cald și cele încasate în sezonul rece. Astfel, aproximativ 15% din cifra de afaceri este realizată pe perioada verii, în timp ce 85% este facturată în sezonul rece.
”O altă solicitare a avut în vedere majorarea perioadei de grație de la 30 de zile la 40 de zile pentru plata facturii către producător, după care acesta poate percepe penalități de întârziere. Această prevedere a fost cerută pentru asigurarea unui flux de numerar suficient, deoarece este bine știut faptul că decalajul de 10 zile între data emiterii facturii de cumpărare a energiei termice de la producător și data emiterii facturii către client a generat penalități de întârziere”, se arată în comunicat.