Noul primar general ales al Capitalei, Nicușor Dan, proaspăt validat în funcție, a promis că bucureștenilor care sună la operatorul sistemului centralizat de termoficare din București, Compania Municipală Termoenergetica, cu sesizări privind probleme în livrarea căldurii și apei calde li se va răspunde în permanență la telefon.
"Asta este o promisiune, că o să îmbunătățim semnificativ relația cu bucureștenii pe această chestiune. În primul rând o să răspundă tot timpul cineva la telefon, în al doilea rând o să spunem foarte onest care este termenul în care se va rezolva acea avarie", a spus Nicușor Dan marți, la Digi 24, preluat de News.ro.
Termoenergetica a demarat recent o procedură de achiziție publică pentru a contracta pe 2 ani "serviciul de acces al apelurilor către sistemul Tel Verde - 0800.820.002, cu număr nelimitat de minute incluse". Valoarea estimată a contractului este de 270.000 lei plus TVA.
CITEȘTE ȘI TikTok intenționează să angajeze 3.000 de ingineri în trei ani, în Europa, Canada și SingaporeCompania a primit o singură ofertă, din partea grupului telecom RCS&RDS, ofertă aflată în prezent în evaluare.
"Prin achiziția serviciului Tel Verde, va fi asigurat accesul apelurilor din toate rețelele naționale fixe și mobile, gratuit pentru clienții companiei, în vederea obținerii de informații generale", se arată în documentația de atribuire.
Termoenergetica se așteaptă la un volum mediu de convorbiri cu clienții de circa 35.000 de minute pe lună.
În cazul indisponibilității serviciului Tel Verde, contractorul va fi penalizat cu 20%-80% din prețul abonamentului lunar, în funcție de durata indisponibilității (de la 1-3 ore la 9-12 ore).
CITEȘTE ȘI Firmele cer printr-o petiție online Guvernului suplimentarea programului de granturi pentru capital de lucru. Petiția, cu aproape 5.000 susținători, printre cele mai populare pe site-ul petitieonline.com. Soluțiile în criză pentru IMM - la VideoconferințaNicușor Dan a mai declarat că toți bucureștenii vor avea apă caldă și căldură în această iarnă, dar a adăugat că vor exista "câteva sute de avarii".
"Asta e tot ce putem face în această iarnă și este ce am spus și în campania electorală. Pentru asta e nevoie de echipamente, de exemplu de detectoare, ca să nu se ducă oamenii să vadă de unde iese aburul, ci să detecteze exact unde este avaria. E nevoie de echipe, nu sunt suficiente la nivelul municipalității și atunci trebuie să faci niște licitații de urgență ca să mai aduci niște privați care să intervină. Trebuie să ai deja materialele în stoc cu care se intervine, adică acele bucăți de conductă cu care să înlocuiești", a mai declarat primarul ales al Capitalei.
Întrebat cât la sută dintre bucureșteni pot miza pe apă caldă și căldură în calorifere, Dan a declarat: "Toată lumea va avea căldură și apă caldă, dar o să avem câteva sute de avarii. Promisiunea este că în modul cel mai transparent o să le facem, o să le rezolvăm în cel mai scurt timp posibil. Asta este miza pentru aceste următoare săptămâni. Bineînțeles, începând cu primăvară, când vremea o permite, o să încercăm să luăm bani europeni și o să încercăm să facem treaba serioasă de înlocuire a rețelei".
Potrivit primarului ales al Capitalei, specialiștii știu deja unde trebuie intervenit, iar "în 2 ani îmbunătățirile or să fie sensibile".