Industria petrolului din Rusia va pierde miliarde de dolari în urma reglementărilor mai stricte privind carburanții navelor

Industria petrolului din Rusia va pierde miliarde de dolari în urma reglementărilor mai stricte privind carburanții navelor
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 oct 2018

Rusia va înregistra cele mai mari pierderi de venituri în urma reglementărilor care impun utilizarea unor carburanți mai puțin poluanți pentru navele maritime, începând din 2020, întrucât cel mai mare exportator de păcură nu pare pregătit pentru schimbare, transmite Bloomberg.

Rafinării din întreaga lume se pregătesc pentru o schimbare care are loc o dată la o generație, pentru reducerea poluării provocate de navele maritime. În timp ce rafinăriile din Europa și Golful Mexic par bine poziționate să treacă la o producție de carburanți cu conținut scăzut de sulf, companiile rusești nu au făcut prea multe în acest sens, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”Sectorul petrolier rus pare să fie cel mai mare perdant. Nu există nicio șansă să fie pregătiți 100% când vor intra în vigoare noile reguli, așa că păcura rusească se va vinde cu un discount tot mai mare”, a declarat Alexandr Șerbakov, analist la IHS Markit.

Efectele adoptării legii offshore: încă un operator, Black Sea Oil & Gas, spune, pentru Profit.ro, că amână adoptarea deciziei de investiție, după modelul OMV, acuzând necompetitivitatea cadrului fiscal. Detalii - la Profit. Energy.forum CITEȘTE ȘI Efectele adoptării legii offshore: încă un operator, Black Sea Oil & Gas, spune, pentru Profit.ro, că amână adoptarea deciziei de investiție, după modelul OMV, acuzând necompetitivitatea cadrului fiscal. Detalii - la Profit. Energy.forum

În 2020, veniturile pierdute s-ar putea ridica la 3,5 miliarde de dolari, potrivit băncii de investiții Wood&Co Financial Servies, specializată în Europa emergentă. Această sumă reprezintă peste o treime din veniturile de circa 9 miliarde de dolari primite anul trecut de furnizorii ruși pentru exporturile de păcură, potrivit calculelor Bloomberg bazate pe datele serviciului vamal rus.

Reglementările pregătite de Organizația Maritimă Internațională, cunoscute sub numele de IMO 2020, prevăd că navele trebuie fie să cumpere păcură cu conținut redus de sulf fie să instaleze fltre care să elimine poluantul din gazele de evacuare.

Reglementările vor limita conținutul de sulf la 0,5%, de la 3,5% cât este în prezent în majoritatea regiunilor lumii. Asta eeste o veste proastă pentru producătorii ruși, care produc și procesează petrol sulfuros din Urali.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
industria petrolului