E.ON, Google și producătorul de software Tetraeder lansează deocamdată în Germania un proiect comun, prin care proprietarii pot să determine cu ușurință și precizie potențialul de capacitate solară al locuințelor lor și să inițieze proiectul pentru instalarea unui sistem fotovoltaic, prin simpla introducere a adresei locuinței pe pagina web a platformei Sunroof.
/*Detalii privind perspectivele pieței energetice, schimbările legislative pregătite în domeniu și impactul acestora asupra jucătorilor din domeniul energetic dar mai ales asupra consumatorului vor fi anunțate, pe lângă multe alte teme, la Profit Energy.forum, pe 15 mai, la Hotel Intercontinental, un eveniment în care sunt invitați reprezentanții autorităților și asociațiilor de reglementare din domeniul energiei, șefi de companii care activează în sectorul energetic, avocați și consultanți, pentru a dezbate provocările actuale și viitorul sectoarelor energetice. Pentru detalii și înregistrări, AICI.*/
Pagina web Sunroof înglobează tehnologiile Google Earth & Maps, modelele 3D și tehnologia de învățare automată (de ex. optimizarea de software automată) cu scopul de a asigura răspunsuri cât mai precise. Sunroof calculează câtă lumină solară primește un acoperiș pe parcursul unui an, ținând cont de vreme, poziția soarelui din diferite anotimpuri, mărimea și panta acoperișului precum și de umbra pe care o fac clădirile sau copacii din vecinătate. Apoi Sunroof „convertește" datele obținute despre lumina solară în energie și efectuează calculul economiilor posibile în privința costurilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La lansarea platformei în Germania, Sunroof va fi disponibil exclusiv la adresa de web www.eon-solar.de. Cei interesați nu numai că vor putea să afle care este potențialul solar al locuințelor lor, dar vor putea, totodată, să beneficieze de un pachet complet care va conține un modul fotovoltaic, o unitate de stocare Aura și serviciul E.ON SolarCloud. În plus, utilizând tehnologia de „garanție solară", E.ON promite că un sistem de producere a energiei solare va aduce câștigurile financiare scontate, iar compania va asigura compensațiile financiare în cazul unui deficit.
„Cu ajutorul Sunroof, vom putea să digitalizăm mai bine vânzările sistemelor solare și astfel să creștem interesul tehnologiilor fotovoltaice. Aceasta demonstrează în mod clar beneficiile potențiale ale digitalizării producției de energie. Pe lângă Sunroof și E.ON SolarCloud, vom dezvolta și produse digitale adiționale pentru a oferi clienților noștri cel mai mare grad de independență și siguranță cu ajutorul sistemelor solare E.ON", spune Karsten Wildberger, CEO al E.ON, citat într-un comunicat al companiei.
În Germania, aproximativ șapte milioane de clădiri beneficiază deja de serviciile acestei platforme, inclusiv cele din zonele urbane importante precum Munchen, Berlin, Rhine-Main și Ruhr.
În Statele Unite ale Americii, Sunroof este deja folosit din 2015, asigurând suport pentru aproximativ 60 de milioane de clădiri. În medie, 79 de procente din toate acoperișurile testate s-au dovedit a fi potrivite pentru producerea de energie solară. Statele din sudul țării, cum ar fi Arizona, au obținut valori maxime de peste 90 de procente, dar chiar și statele din nord, cum ar fi Maine, au obținut valori de peste 60 de procente, indicând potențialul semnificativ al energiei solare. Acoperișurile din orașe ca Houston și Texas ar putea genera în jur de 19.000 GWh de electricitate în fiecare an, ceea ce reprezintă echivalentul cererii de energie a 1,7 milioane de gospodării
"Google utilizează de mulți ani surse de energie regenerabilă pentru a-și acoperi nevoile din propriile infrastructuri și nu numai. Scopul nostru legat de Sunroof este să încurajăm mai mulți oameni să beneficieze de potențialul acoperișurilor lor", explică Philipp Justus, Vice-Președinte al Google pentru Germania și Europa Centrală.
Pentru început, acest instrument online va asigura servicii pentru aproximativ 40 de procente din populația Germaniei. Pe termen mediu, serviciul va fi extins pentru cât mai multe gospodării germane. În paralel, partenerii proiectului analizează posibilitatea de a implementa acest sistem și pe alte piețe europene. În plus față de Sunroof, E.ON și Google au inițiat un parteneriat pentru dezvoltarea de start-up-uri precum și în domeniul marketingului digital și al transformării digitale.