E.ON Energie România a pus în funcțiune trei noi stații de încărcare a mașinilor electrice, 2 pe DN1 Bucureși-Ploiești și una la ieșirea pe autostrada București-Pitești, investiție care face parte din proiectul NEXT-E, cofinanțat din fonduri europene. În total, cu cele trei noi stații, E.On a instalat deja 14 astfel de unități în România, până la finalul anului urmând a fi puse în funcțiune alte două, la Râmnicu Vâlcea și Târgu Mureș.
2 din noile stații sunt situate în perimetrul Aeroportului Otopeni, respectiv DN 1 București - Ploiești (în cadrul benzinăriilor MOL amplasate la km 13, sensul spre Ploiești și km 127 sensul spre București),iar cealaltă în incinta Automobile Bavaria (dealer BMW Militari – sensul ieșire spre autostrada A1 Bucuresti-Pitesti (Bulevardul Iuliu Maniu nr. 592).
În cadrul proiectul NEXT-E, E.ON Energie România va instala 19 unități de încărcare rapidă a autovehiculelor, iar alte 21 urmând să fie montate de către MOL România pe coridoarele de transport european.
CITEȘTE ȘI BERD: Consolidarea bunei guvernări cu noi reforme ar atenua îndoielile legate de independența justiției în România. Guvernul să taie din dificultățile companiilor la accesarea de personal calificatPână lansarea stațiilor de pe DN1, E.On pusese deja în funcțiune 11 puncte de încălcare a automobilelor electrice în localitățile Iași, Târgu Frumos și Cristești (jud. Iași), Tașca, Piatra Neamț și Roman (jud. Neamț), Bacău, Suceava, Adjud (jud. Vrancea), Sovata (jud. Mureș) și Gheorgheni (jud. Harghita).
Municipiul București și, în general, zona capitalei, reprezintă un punct central de transport, cu atât mai mult cu cât aproximativ 70% din mașinile electrice înmatriculate în România se regăsesc în acest areal.
“Știm cu toții cât de mare este traficul rutier pe A1, DN1 și în perimetrul celui mai important aeroport din țară, așa că deschiderea acestor stații în vederea deservirii posesorilor de automobile electrice a fost un pas firesc. Dorim să fim cât mai aproape de nevoile și dorințele clienților noștri, indiferent unde se află ei și să încurajăm dezvoltarea transportului durabil cu automobile prietenoase cu mediul. Prin proiectul NEXT-E vom continua extinderea rețelei naționale pentru încărcarea autovehiculelor electrice pe coridoarele europene de transport: Iași – Tg. Mureș – Alba Iulia, Suceava – București - Călărași și Timișoara – București – Constanța”, a declarat Cătălin-Valentin Iordache, director general al E.ON Energie România.
Cele trei stații de încărcare din zona capitalei au o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei mașini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. În fiecare locație sunt două locuri de parcare, fiind instalată câte o stație de tip fast charge 2x50 kW (curent continuu) + 1x43 kW (curent alternativ). Toate stațiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare și gestionare a sesiunilor de încărcare, sistem ce asigură supravegherea non-stop și are posibilitatea de a rezolva de la distanță unele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la stațiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.
Aproximativ 700 de încărcări ale mașinilor electrice au fost înregistrate la stațiile deja montate în ultimul an, cele mai multe accesări fiind în Iași (147), Suceava (93) și Roman (93)
Utilizatorii de vehicule electrice pot accesa și rezerva stațiile direct pe site-ul eondrive.ro sau prin aplicația mobilă E.ON Drive, disponibilă atât pentru Android, cât și pentru iOS. De asemenea, acestea pot fi vizualizate pe platforma online Plugshare.
Potrivit celor mai recente statistici ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), pe ansamblul primelor 9 luni din 2019 autoturismele “verzi“ (electrice și hibrid) au înregistrat o creștere semnificativă de volum (4.734 de unități vândute față de doar 2.927 în 2018), fapt ce face ca ponderea acestei categorii în ansamblul pieței să fie una să fie una semnificativ mai mare față de cea din anul trecut (3,7% în 2019 față de doar 2,6% în 2018). Un alt aspect important de semnalat este faptul ca în primele 9 luni ale acestui an au fost achiziționate cu cca. 30% mai multe autoturisme cu încărcare electrică decât în întreg anul trecut (1.267 unități în primele 9 luni din 2019 vs. 987 unități pe întreg anul 2018).
În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanțare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorțiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanțare CEF acordată unui proiect privind vehiculele electrice. În cadrul acestuia, vor fi instalate, până în anul 2020, un număr de 222 de stații de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) și 30 de stații de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport și a rețelei trans-europene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanțe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în șase state membre, cu legături către țările vecine.
Consorțiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele șase țări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croația, PETROL (în Slovenia și Croația), precum și Nissan și BMW.
Rețeaua dezvoltată de acest consorțiu are ca scop crearea unei infrastructuri în Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croația și România. Foarte important, această rețea va fi conectată cu rețeaua de stații de încărcare electrice din Europa de Vest, datorită coordonării cu alte proiecte finanțate prin intermediul CEF.