Dobânzi penalizatoare pentru facturile “umflate” de furnizorii de electricitate achitate de consumatori

Dobânzi penalizatoare pentru facturile “umflate” de furnizorii de electricitate achitate de consumatori
scris 24 dec 2020

Clienții finali care primesc facturi “umflate” de la furnizorii de electricitate pe care le și plătesc vor primi de la aceștia nu numai diferența dintre suma încasată și cea corect calculată, ci și dobânzi penalizatoare.

eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide România
Urmărește-ne și pe Google News

Nivelul dobânzilor penalizatoare este egal cu cel al dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică.

INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania

“În situația în care clientul final achită factura, dar se dovedește ulterior efectuării plății că suma facturată a fost mai mare decât cea corect calculată, plângerea fiind întemeiată, furnizorul restituie clientului final diferența dintre suma încasată și cea corect calculată, inclusiv dobânzi penalizatoare calculate pentru suma încasată necuvenit, egale cu nivelul dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică, conform prevederilor legale în vigoare”,  prevede un proiect de ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).

Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative

Potrivit reglementatorului, furnizorul de energie electrică este obligat să analizeze plângerile clienților finali privind facturarea, comunicate furnizorului în termen de 30 de zile de la data emiterii facturii, și să transmită acestora rezultatul analizei efectuate.

Delicii rafinate de sărbători: Descoperă Chocolate in a Bottle, un cadou prețios pentru oameni pe măsură CITEȘTE ȘI Delicii rafinate de sărbători: Descoperă Chocolate in a Bottle, un cadou prețios pentru oameni pe măsură

În situația în care soluționarea plângerii implică verificarea datelor măsurate, la data transmiterii către operatorul de rețea a solicitării de verificare a datelor contestate, furnizorul înștiințează clientul final asupra acestui aspect.

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

Dacă furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la operatorul de rețea, că respectiva plângere este întemeiată, anulează/stornează factura respectivă și emite o nouă factură, cu decalarea corespunzătoare a termenului de plată.

Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personală CITEȘTE ȘI Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personală

Iar în situația în care clientul final a achitat deja factura, furnizorul restituie clientului final, diferența dintre suma încasată și cea corect calculată, inclusiv dobânzi penalizatoare.

viewscnt
Afla mai multe despre
factura
electricitate
regularizare