Clienții finali care primesc facturi “umflate” de la furnizorii de electricitate pe care le și plătesc vor primi de la aceștia nu numai diferența dintre suma încasată și cea corect calculată, ci și dobânzi penalizatoare.
Nivelul dobânzilor penalizatoare este egal cu cel al dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture Romania“În situația în care clientul final achită factura, dar se dovedește ulterior efectuării plății că suma facturată a fost mai mare decât cea corect calculată, plângerea fiind întemeiată, furnizorul restituie clientului final diferența dintre suma încasată și cea corect calculată, inclusiv dobânzi penalizatoare calculate pentru suma încasată necuvenit, egale cu nivelul dobânzilor penalizatoare prevăzute în contract pentru neplata la termen de către clientul final a facturilor de energie electrică, conform prevederilor legale în vigoare”, prevede un proiect de ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE).
Potrivit reglementatorului, furnizorul de energie electrică este obligat să analizeze plângerile clienților finali privind facturarea, comunicate furnizorului în termen de 30 de zile de la data emiterii facturii, și să transmită acestora rezultatul analizei efectuate.
CITEȘTE ȘI Delicii rafinate de sărbători: Descoperă Chocolate in a Bottle, un cadou prețios pentru oameni pe măsurăÎn situația în care soluționarea plângerii implică verificarea datelor măsurate, la data transmiterii către operatorul de rețea a solicitării de verificare a datelor contestate, furnizorul înștiințează clientul final asupra acestui aspect.
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!Dacă furnizorul constată, în urma analizării plângerii/primirii răspunsului de la operatorul de rețea, că respectiva plângere este întemeiată, anulează/stornează factura respectivă și emite o nouă factură, cu decalarea corespunzătoare a termenului de plată.
CITEȘTE ȘI Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personalăIar în situația în care clientul final a achitat deja factura, furnizorul restituie clientului final, diferența dintre suma încasată și cea corect calculată, inclusiv dobânzi penalizatoare.