Probabil că nu există niciun român care să nu-și fi mâncat timpul, nervii și banii așteptând pe o linie a unui call center, vorbind cu un robot sau ascultând muzică de mai bună sau mai proastă calitate, după caz. Consumatorii de energie electrică primesc însă o veste bună de la Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE): vor fi nevoiți să suporte integral aceste “costuri” numai 2 minute, după care, în cazul în care nu vor fi preluați de un operator uman, furnizorul va fi bun de plată.
ANRE vrea să impună, printr-un ordin de aprobare a Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, un timp de preluare de către un operator uman a unui apel telefonic efectuat prin call center de 2 minute.
CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificativePentru orice minut suplimentar, furnizorul va fi obligat să achite o compensație în valoare de “0,02% din valoarea salariului minim brut pe economie în vigoare pentru fiecare minut de întârziere”.
Cum în prezent salariul minim brut este de 2.230 de lei, rezultă că valoarea compensației va fi de aproximativ 45 de bani/minut suplimentar.
CITEȘTE ȘI Designerul internațional Karim Rashid semnează colecția de obiecte sanitare DALET Color din portofoliul Delta StudioÎn cazul în care salariul minim brut va crește la 2.300 de lei, așa cum propun unele organizații patronale și sindicale, valoarea compensației se va majora la 46 de bani/minut.
CITEȘTE ȘI Cum arată un cadou premium pentru bărbații preocupați de imaginea personalăProiectul de ordin ANRE mai prevede compensații în valoare de 0,4% din valoarea salariului minim brut pe economie (8,9 lei) pentru fiecare zi de întârziere, în cazul depășirii termenelor de:
CITEȘTE ȘI Chiar dacă nu călătorești, vin brandurile celebre la tine - harta stării de bine- 15 zile lucrătoare/30 de zile anterioare datei de modificare a prețului de energie electrică pentru serviciu universal sau de încetare a valabilității acestuia în cazul timpului de răspuns la o solicitare de emitere a ofertei de furnizare în termenul legal/Timpul de punere la dispoziția CF a unei oferte pentru serviciul universal
- 3 zile lucrătoare în cazul transmiterii contractului de furnizare a energiei electrice
- 3 zile lucrătoare în cazul timpului de răspuns la plângerile privind schimbarea furnizorului de energie electrică
- 5 zile lucrătoare în cazul timpului de răspuns la plângerile privind factura de energie electrică
- 30 de zile în cazul timpului de răspuns la solicitările/plângerile referitoare la activitatea de furnizare
- 5 zile lucrătoare în cazul răspunsului la plângerile privind deconectarea locurilor de consum pentru neplata facturii de energie electrică
- 4 ore în cazul transmiterii către operatorul de rețea a solicitării de reluare a furnizării energiei electrice pentru un loc de consum deconectat pentru neplată
- 3 zile lucrătoare în cazul termenului de transmitere către operatorul de rețea a unei solicitări/plângeri referitoare la activitatea și obligațiile acestuia, respectiv către clientul final a răspunsului primit de la operatorul de rețea
În ceea ce privește primul caz, de 15 zile lucrătoare/30 de zile anterioare datei de modificare a prețului de energie electrică pentru serviciu universal, dacă ordinul s-ar aproba până la finalul anului, furnizorii de ultimă instanță vor fi buni de plată, aceștia neanunțând încă, prețurile de serviciu universal aplicabile de la 1 ianuarie în cazul consumatorilor care încă nu și-au ales un furnizor concurențial.