Alianța Renault-Nissan vrea să construiască în Europa o centrală de stocare a energiei electrice cu o capacitate de 100 de megawați, sperând să dea bateriilor second-hand ale automobilelor electrice o nouă viață, printr-un proiect care ar putea concura cu companiile de utilități, potrivit unor surse apropiate situației, citate de Reuters.
La fel ca afacerile Tesla în domeniul stocării energiei, inișiativa Renault-Nissan scoate în evidență dorința de a dezvolta o piață a bateriilor second-hand, încurajând în același timp dezvoltarea infrastructurii de energie pentru autombilele electrice, scrie News.ro.
Centrala alianței Renault-Nissan ar fi suficient de puternică pentru a alimenta cu energie 120.000 de locuințe sau a suplini rolul unei centrale pe gaze sau cărbune în acoperirea cererii de electricitate în perioadele de vârf de consum, au arătat sursele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În loc să genereze electricitate, centralele de stocare se încarcă în perioadele în care oferta este excedentară și furnizează electricitate atunci când este nevoie.
Susținătorii acestui sistem spun că astfel de centrale joacă un rol major în eliminarea impredictibilității generării de energie eoliană și solară.
Renault-Nissan colaborează cu The Mobility House, companie germană specializată în stocarea energiei, pentru construirea unei mega-baterii care ar fi asamblată din baterii noi sau folosite pentru automobile electrice, a spus una din surse.
”Lucrăm împreună cu The Mobility House la mai multe programe, inclusiv la un proiect major de stocare a energiei care este încă în faza de studiu”, a declarat Celine Farissier, purtător de cuvânt al Renault, fără să ofere alte detalii.
Producătorii de automobile electrice ar putea profita de crearea unei piețe pentru bateriile litiu-ion folosite, care nu mai pot furniza energie suficiente vehiculelor.
Valoarea mai mare a bateriilor second-hand ar putea ajuta la reducerea costurilor automobilelor electrice, iar mega bateriile sunt o soluție pentru reciclarea celulelor.
Nissan, la care Renault deține o participație de 44%, a construit deja un sistem de stocare a energiei pentru Amsterdam Arena, baza clubului de fotbal Ajax, în parteneriat cu The Mobility House.
Sursele au mai spus că centrala Renault-Nissan ar putea fi construită în Germania, unde prețurile energiei sunt mari, iar țara renunță la energia nucleară, sau în Olanda.