Volkswagen are discuții preliminare cu potențiali cumpărători ai brandului de motociclete Ducati, pentru a verifica interesul față de această marcă în piață.
Volkswagen ar putea lansa o primă rundă de negocieri pentru vânzarea producătorului italian de motociclete Ducati, în noiembrie, dacă actualele discuții preliminare sunt pozitive, scrie Automotive News, care precizează că deocamdată compania germană testează piața. Informații despre intențiile de vânzare a acestei mărci, cumpărate de VW AG în urmă cu opt ani, când la conducere se afla Martin Winterkorn și Ferdinand Piech.
La acel moment, analiștii s-au întrebat de ce a cumpărat un gigant precum VW o marcă minusculă, cu era Ducati. Singura explicație a fost dorința de a-și completa portofoliul de mărci pentru a concura mai bine cu BMW, care deține propria divizie de motociclete. Din punct de vedere al businessului, totul a mers perfect, însă astăzi compania germană caută resurse pentru a acoperi găurile produse de pandemie și mai ales pe cele produse de dieselgate.
Anul trecut, Ducati a vândut circa 53.000 de motociclete, cu venituri de peste 700 milioane de euro și un profit operațional de 52 milioane de euro. Sunt cifre extraordinare, un record pentru marca italiană, care nu vor fi înregistrate în acest an, din cauza restricțiilor și blocajelor din piață. Cu toate acestea, valoarea producătorului Ducati ar putea fi mai mare decât cea de aproximativ 1 miliard, plătită în 2012.
Sursele citate vorbesc și despre celelalte mărci italiene din grup, Lamborghini și Bugatti, cele care produc mașini de lux și au volume de vânzări foarte mici, care din aceste motive ar putea să fie vândute. Lamborghini a vândut 8.200 de mașini anul trecut, cu 43% mai multe decât în 2018, cifra de afaceri ridicându-se la 1,8 miliarde euro, dar nu există date legate de performanțele financiare, acestea fiind incluse în bilanțurile Audi AG, care deține toate aceste mărci. Bugatti este cu atât mai puțin semnificativă din punct de vedere financiar, cu doar 82 de mașini vândute anul trecut. Zvonuri despre posibile vânzări ale acestor mărci au mai apărut în ultimii ani, însă de fiecare dată ele au fost dezmințite de șefii VW.
Variantele pe care Volkwagen le-ar testa pentru aceste mărci sunt atât vânzarea directă, cât și eventuale perteneriate, care să permită trecerea la noile tehnologii electrice, sau finanțări prin listarea pe bursă.
Ideea unei listări a mărcilor de lux din cadrul VW AG nu este nouă. Luttz Meschke, șeful finanțelor din Porsche împreună cu mărcile de lux din portofoliul VW, Bentley, Bugatti și Lamborghini, ar putea fi cotate pe bursă de trei ori mai scump decât Ferrari, dacă ar fi listate într-o companie separată, formată din divizia „Super Premium Brand Group”, creată de noul CEO al VW, Herbert Diess. Aceasta este părerea lui Luttz Meschke, șeful finanțelor din Boardul Porsche AG, exprimată la o întâlnire cu presa.
Șeful finanțelor Porsche AG și membru în board-ul Porsche Automobile Holding, vehiculul financiar al familiilor Porsche și Piech, a declarat în urmă cu doi ani că mărcile de lux din portofoliul VW, Porsche, Bentley, Bugatti și Lamborghini, ar putea fi cotate pe bursă de trei ori mai scump decât Ferrari, dacă ar fi listate într-o companie separată, formată din divizia „Super Premium Brand Group”. Comparativ cu Ferrari, care valora la acel moment aproximativ 19 miliarde euro, o companie care ar include Porsche, Bentley, Bugatti și Lamborghini ar valora de cel puțin trei ori mai mult, spunea Meschke, adică cel puțin 60 - 70 miliarde euro.