„Passatul electric”, modelul de clasă medie ID.7 cu propulsie exclusiv electrică, prezentat în premieră la finalul lunii august de Volkswagen, poate fi comandat de clienții din România, începând din această lună.
Volkswagen ID.7 este o mașină premium având în vedere prețul anunțat de constructor pentru piețele din Europa, inclusiv pentru România. În acest moment, poate fi comandată doar versiunea ID.7 Pro, care are o echipare standard, cu motor electric de 210 kW (286 CP) și 545 Nm, și o baterie de 77 de kWh. Mașina oferă la o încărcare completă o autonomie de 621 km, la un consum mediu de 14,08 kWh/100 km.
Prețul cu care poate fi comandată în România este de 53.335 euro, însă configuratorul oficial adaugă automat în prețul de achiziție pachetul de tapițerie standard în valoare de 2.640 de euro, astfel că, de fapt, prețul este de 56.000 de euro. Alte pachete ce pot fi adăugate opțional ridică prețul acestui model în versiunea de lansare la aproape 67.000 de euro.
Printre echipamentele standard anunțate se numără jantele de 19 inci, sistem de camere Area View, Head-Up Display, asistență cu Side Assist și Rear Traffic Alert.
VW ID.7 are o lungime de 4,96 metri, specifică clasei medii executive (similar cu Audi A6, BMW Serie 5), iar spațiul interior este mult mai generos în comparație cu acestea, grație arhitecturii electrice, care se bazează pe un ampatament mărit (2,97 metri), care să ofere loc bateriei.
VW ID.7 a fost denumit neoficial „Passatul electric” deoarece înlocuiește practic în oferta mărcii sedanul Passat, care începând din această toamnă nu va mai fi produs și vândut în caroserie sedan, ci doar Variant. ID.7 este dezvoltat pe platforma electrică MEB a grupului VW și este cel mai mare automobil electric al mărcii, depășind SUV-ul ID.5.
Volkswagen a anunțat că ulterior vor fi disponibile trei versiuni de lansare ale modelului ID.7, sub denumirea ID.7 First Edition, care vor începe de la 62.269 euro.