Grupul auto Stellantis, principalul rival al Renault pe piața din Franța, dar și pe celelalte piețe europene, a anunțat un parteneriat cu Aramco, cea mai mare companie petrolieră din lume. Anterior, Aramco a fost prezentată de Renault ca potențial investitor în Horse, divizia de motoare a Renault Group.
Stellantis a finalizat o serie de teste cu 24 de familii de motoare termice produse în prezent, care echipează nu mai puțin de 28 de milioane de automobile aflate în circulație, toate având standardul de emisii Euro 6. La finalul lunilor de teste, Stellantis spune că toate aceste motoare, produse și vândute începând din 2014, sunt compatibile cu combustibilii sintetici așa cum sunt în acest moment, fără să fie nevoie de nicio modificare tehnică.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toate testele au fost realizate cu e-Fuels produse de Aramco, prin sinteză, în urma reacției dintre CO2, extras din atmosferă sau dintr-o unitate industrială, și hidrogen obținut din surse regenerabile. Stellantis spune că utilizarea acestui tip de carburant ar putea reduce cu cel puțin 70% emisiile de CO2 ale vehiculelor, pe întreg ciclul de viață al acestora.
Ned Curic, Chief Engineering and Technology Officer Stellantis: „Prioritatea noastră este să oferim tuturor mobilitate cu emisii zero, cu un accent deosebit pe electrificare. Colaborarea noastră cu Aramco reprezintă un pas important și complementar pentru vehiculele aflate deja în circulație. Explorăm toate soluțiile pentru a realiza strategia noastră ambițioasă de a atinge neutralitatea carbonului până în 2038. Utilizarea combustibililor sintetici poate avea un impact masiv și aproape imediat asupra reducerii emisiilor de CO2 din stocul existent. Ele oferă clienților noștri o soluție ușoară și accesibilă pentru a-și reduce amprenta de carbon: la fel de simplu ca alegerea unei alte pompe de combustibil la o stație de alimentare și fără modificări suplimentare la vehiculele lor”.
Amer Amer, director tehnologie Aramco Transport: „Suntem încântați să colaborăm cu Stellantis, unul dintre cei mai importanți producători de automobile din lume, pentru a evalua performanța formulelor noastre de combustibil, care sunt concepute pentru a avea caracteristicile unui combustibil sintetic perfect adaptat la motoarele vehiculelor existente. Rezultatele acestor teste ne întăresc ideea că eFuels poate fi o soluție la cheie pentru actuala flotă de vehicule. Atunci când sunt produși printr-un proces cu emisii scăzute de carbon, acești combustibili pot juca un rol important în reducerea emisiilor de carbon în sectorul transporturilor și în sprijinirea unei tranziții energetice sănătoase.”
CITEȘTE ȘI Dacia introduce actualizările online pentru navigație, inclusiv contra costAramco a construit două uzine demonstrative pentru a testa producția de combustibili sintetici cu emisii scăzute. Una dintre uzine este în Arabia Saudită, fiind dezvoltată împreună cu ENOWA, aici fiind produsă benzina sintetică pentru autoturisme. Cealaltă este în Spania, în Bilbao, unde Aramoc și Repsol produc motorină sintetică și combustibil pentru avioane.
Aramco spune că are parteneriate și cu echipe de motorsport pentru a testa combustibilii sintetici. Unul dintre parteneriate este cel cu Dacia, care a fost anunțat anterior de compania românească parte a Renault Group. Dacia va participa în Raliul Dakar cu un automobil care va folosi carburant sintetic Aramco.