VW pornește încă o uzină de mașini electrice și vrea să depășească Tesla la volumul vândut

VW pornește încă o uzină de mașini electrice și vrea să depășească Tesla la volumul vândut
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 mai 2022

Volkswagen a demarat producția lui ID.4 în a doua uzină din Germania și anunță că va crește astfel volumul de autovehicule electrice livrate. Constructorul țintește 1,2 milioane de mașini electrice produse anual, peste volumul vândut de Tesla.

Volkswagen ID.4 a început să fie asamblat pe liniile de producție din Emden, o uzină care anterior a fost folosită de constructorul german pentru limuzina de clasă medie Passat. Aceasta a fost scoasă din producție de anul trecut, când au început lucrările la modernizarea și retehnologizarea uzinei, astfel încât să poată produce vehicule electrice. În timp ce Passat se mută pentru o nouă generație în Bratislava, la Emden urmează să sosească și un nou model electric. Care urmează să fie denumit ID.7. Acesta va reprezenta pentru segmentul mediu ceea ce a fost ID.3 pentru segmentul compact. SUV-ul ID.4 și viitorul ID.7, cunoscut sub numele de cod Aero B, vor fi singurele modele produse la Emden, unde Volkswagen a investit un miliard de euro.

Urmărește-ne și pe Google News

Odată cu startul producției la Emden, ID.4 este automobilul electric cu cele mai multe linii de fabricație din întreg grupul VW: Zwickau și Emden, Germania, Anting și Foshan, în China, și, peste doar trei luni, în Chattanooga, SUA.

În acest moment, planurile Volkswagen pentru producția de vehicule complet electrice țintesc un volum de 1,2 milioane de unități anual, ceea ce ar însemna depășirea pentru prima dată a producției Tesla, dacă marca americană nu va crește în mod neașteptat ritmul actual de producție.

Fostul director Dacia, Nicolas Maure, care conducea Avtovaz și Lada, a fost înlocuit cu un ministru rus CITEȘTE ȘI Fostul director Dacia, Nicolas Maure, care conducea Avtovaz și Lada, a fost înlocuit cu un ministru rus

Volkswagen a anunțat că intenționează să investească până la 21 de miliarde euro în landul Saxonia Inferioară pentru a transforma zona într-un centru de mobilitate electrică, până în 2026. Compania are 130.000 de angajați în acest land, în care se află și sediul central, în Wolfsburg. În Hanovra, începe producția lui ID.Buzz, iar de anul viitor al noului model cu nume de cod Trinity, la Emden, după ID.4, de anul viitor a fost confirmat modelul cu nume de cod Aero B, iar la Wolfsburg, tot de anul viitor, va fi produs ID.3.

„Expansiunea rapidă a capacităților de producție pentru modelul nostru de succes ID.4 este o componentă cheie pentru strategia ACCELERATE. Ne ajută să accelerăm transformarea către mobilitate zero-carbon și să creăm capacități noi pentru a satisface cererea mare de vehicule electrice”, a declarat CEO-ul VW, Ralf Brandstatter.

VW spune că producția lui ID.4 la Emden a început conform planului, în pofida contextului global din industria auto. Producția maximă ce va fi atinsă în acest an se ridică la 800 de unități pe zi.

VW ID.4 a fost produs în acest an într-un volum de peste 30.000 de unități, ajungând la un total de 163.000 de unități de la lansarea sa, devenind astfel cel mai vândut model electric al mărcii și al grupului VW. Compania are în prezent 73.000 de comenzi care așteaptă să fie livrate, pe măsură ce producția va crește. 

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
fabrica emden
id.4
productie passat
id.7