Primăria Capitalei vrea să extindă rețeaua de tramvai cu 30 de km, a anunțat primarul Capitalei, Nicușor Dan. Licitația pentru studiile de fezabilitate aferente va fi lansată în iunie. Orașul are acum o rețea de linii de tramvai de 150 de kilometri.
Potrivit planurilor prezentate, se dorește extinderea liniei de tramvai în următoarele zone:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
- Prelungirea Ghencea, între linia tramvaiului 41 și Șoseaua de centură;
- între strada Luică și Șoseaua Vitan-Bârzești
- între Șoseaua Vitan-Bârzești, Piața Titan, bd. Nicolae Grigorescu și bd. Chișinău;
- Piața Unirii;
- Piața Delfinului - bd. Lacul Tei;
- bucățica între strada Fabrica de Glucoză (Pipera) și bd. Barbu Văcărescu;
- între capătul tramvaiului 5 din Băneasa și Complex Băneasa;
- între Piața Presei și Complex Băneasa, depinde dacă se va face sau nu magistrala de metrou;
”Cel mai greu o să fie la Piața Unirii, unde vrem să conectăm mai multe linii care au fost rupte prin intervenția comunistă din anii 1980 cu Centrul Civic. Vrem să conectăm linii care sfârșesc fie la Mitropolie, fie la Piața Sfântul Gheorghe. Avem în lucru caietele de sarcini pentru studiile de fezabilitate și o să lansăm achiziția pentru aceste studii de fezabilitate în cursul lunii iunie”, a declarat Nicușor Dan, potrivit Hotnews.ro.
În luna iunie vor fi scoase la licitațiile studiile de fezabilitate pentru trei tronsoane: Piața Unirii, Șoseaua Vitan-Bârzești - bd. Chișinău și bucățica de la capătul tramvaiului 5, din Băneasa până la compexul comercial Băneasa.
Primăria Capitalei are în plan să modernizeze și 50 de km de linie de tramvai.
”Avem în momentul de față o rețea de linii de tramvai de 150 de kilometri, din care 100 de kilometri sunt modernizați la începutul anilor 2000, îi vedeți cu negru pe hartă, 50 de kilometri nu au mai fost modernizați și trebuie să facem, îi vedeți cu galben pe planșă, și mai sunt încă 30 de kilometri pe care ne propunem să îi avem construiți, cei pe care îi vedeți cu culoarea roșie pe planșă. În ceea ce privește cei 50 de kilometri, aceasta este principala urgență, costul este de aproximativ 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa din Planul Operațional Regional, care se va lansa în această toamnă, pentru regiunea București-Ilfov care ne interesează pe noi”, a explicat Nicușor Dan.
Primarul general spune că documentațiile necesare sunt în elaborare.
”În momentul de față avem DALI-urile pentru 35 din 50 de kilometri, din care, din acești 35, 20 au fost trecute prin Consiliul General, până la jumătatea lunii iunie vom avea toate DALI-urile și până la sfârșitul lunii iunie vom avea hotărârile trecute prin Consiliul General, astfel încât în momentul în care se lansează Programul Operațional Regional pe mobilitate pe București-Ilfov să putem să aplicăm”, a explicat Nicușor Dan.