Veniturile Volkswagen AG au crescut în prima jumătate a anului, potrivit datelor oficiale transmise de companie, rezultatul fiind pus pe seama avansului serviciilor financiare. Vânzările de autovehicule au scăzut ușor în acest interval.
Volkswagen Group a avut venituri din vânzările de autovehicule de 158,8 miliarde euro în semestrul 1 din 2024, în creștere cu 1,6% față de intervalul similar din 2023 (156,3 miliarde euro), chiar dacă volumul vânzărilor a scăzut cu 2,4% în cele șase luni ale acestui an, la 4,34 milioane unități (livrările către clienți au scăzut cu 0,6%).
În schimb, profitul operațional s-a contractat cu 11,4%, la 10,1 miliarde euro, cu 1,2 miliarde sub nivelul din 2023. În consecință, marja operațională a coborât la 6,3%, conducerea companiei justificând acest rezultat prin „factori non-operaționali”, precum programul neplanificat al indemnizațiilor. De asemenea, creșterea costurilor fixe, taxele legate de deconsolidarea VW Bank Rusia și închiderea unei afaceri cu turbine cu gaz la MAN Energy Solutions au afectat rezultatul din exploatare.
Marja operațională ajustată a fost de 7,1% în semestrul 1, cu o valoare îmbunătățită în trimestrul 2, la 7,6%.
„Marja noastră din al doilea trimestru, înainte de costurile de restructurare și alți factori neoperaționali, a fost ușor peste așteptările noastre. Dar ceea ce contează în cele din urmă este rezultatul raportat. O marjă de 6,3% după șase luni este sub ambițiile și potențialul nostru, având în vedere gama noastră de vehicule grozave, portofoliul nostru de mărci și amprenta noastră globală. Având în vedere impulsul așteptat al produsului și un carnet de comenzi solid, ne confirmăm perspectivele pentru întregul an.
Cu toate acestea, trebuie să depunem eforturi semnificative în ceea ce privește costurile în a doua jumătate și ulterior pentru a ne atinge obiectivele”, a declarat Arno Antlitz, CFO VW Group.
CITEȘTE ȘI Cel mai vândut model al mărcii VW are șanse mari să devină unul dintre cele mai longevive automobile din istorie„Grupul Volkswagen a avut o performanță solidă în prima jumătate a anului. Într-un mediu solicitant, 2024 marchează cea mai mare ofensivă de produse a grupului și o restructurare cuprinzătoare a zonelor noastre de afaceri. Rezultatele reflectă un efort de echipă de succes pentru toate mărcile.
Strategic, am stabilit un curs decisiv, iar programele TOP 10 fac progrese bune. Ne accelerăm strategia globală de software cu parteneri internaționali și ne-am realiniat complet configurația în China. Programele de performanță cresc rapid în cadrul grupului, iar noile noastre produse primesc feedback pozitiv de la piețele globale. Aceasta este o bază bună. Cu toate acestea, o mare parte din muncă se află încă în fața noastră”, a declarat Oliver Blume, CEO Volkswagen Group.
CITEȘTE ȘI Stellantis declanșează o nouă rundă de plecări voluntarePerspectivele grupului pentru 2024 au fost reconfirmate, compania germană având ca țintă pentru venituri o creștere cu până la 5 procente, iar pentru randamentul operațional o valoare între 6,5 și 7%.
În Divizia Auto, grupul își asumă o rată de investiții cuprinsă între 13,5% și 14,5% în 2024. Fluxul net de numerar auto în 2024 este de așteptat să fie între 2,5 miliarde EUR și 4,5 miliarde EUR.
Aceasta va include în special investiții pentru viitor și ieșiri de numerar în fuziuni și achiziții, care sunt considerate „un pilon vital al transformării Grupului Volkswagen”.