Datele privind înmatriculările de autoturisme din Germania, cea mai mare piață auto și, totodată, cea mai mare piață de mașini electrice din Europa, arată că Dacia Spring a rămas în Top 10 al preferințelor clienților germani și în prima lună din 2022. În schimb, VW e-Up, cel mai mic model electric al grupului german, pare că a fost oprit din nou din producție.
Tesla Model Y a fost și în luna ianuarie modelul electric cel mai vândut în Germania, după o creștere uriașă, de la 142 de unități, la peste 3.700, ca urmare a creșterii masive a producției în uzina din Berlin.
Pe locul al doilea s-au clasat, împreună, cele două modele ale VW, ID.4 și ID.5, care sunt raportate cumulat, cu 1.471 de autoturisme înmatriculate, iar pe locul al treilea s-a aflat tot un model din grupul VW, Audi Q8 (fostul e-tron).
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Au început lucrările în zona cu surparea majoră de pe DN1, pe Valea PrahoveiDacia Spring a reușit să urce între primele cele mai vândute mașini electrice, odată cu creșterea în popularitate acest model, mai ales pentru prețul său și pentru consumul redus de energie. Astfel, cu 669 de unități înmatriculate, Spring s-a poziționat pe locul 8 în segmentul electric, după ce în primele luni ale anului trecut nu reușea să intre în Top 10.
Volumul vândut a fost mai mare decât cel înregistrat de Porsche Taycan (locul 9, 534 unități), dar și decât Tesla Model 3 (locul 12, 389 unități) sau Fiat 500 (locul 13, 376 unități).
O surpriză este însă faptul că modelul românesc a înregistrat în ianuarie un volum de circa cinci ori mai mare decât cel al versiunii electrice a VW Up, cel mai apropiat automobil ca dimensiuni și preț, model care a raportat numai 126 de unități înmatriculate în ianuarie.
Motivul ar putea fi o nouă oprire a producției în uzina din Bratislava, acolo unde este asamblat acest model. Anul trecut, VW e-Up a reușit să vândă 13.200 de unități în Germania, cu o medie de peste 1.000 de unități lunar, cu un vârf de peste 2.200 de unități în luna decembrie.
În 2022, cele mai vândute automobile electrice din Germania au fost Tesla Model Y și Model 3, iar pe locul al treilea s-a clasat Fiat 500. Daci Spring a încheiat anul pe locul 8, cu nu mai puțin de 4.000 de unități înmatriculate în decembrie și peste 14.300 pe întreg anul.
CITEȘTE ȘI Una dintre cele mai mari proceduri, încheiată: Poliția Română va cumpăra de la Renault Group, ofertant unic, 700 de mașiniÎncepând cu 1 ianuarie 2023, Germania a redus subvenția acordată mașinilor electrice, în funcție de palierele de preț, cu valori diferite ale subvențiilor, decizie legislativă care a stat la baza vânzărilor slabe în prima lună a anului.
Mașinile electrice cu preț de listă (fără opțiuni) până la 40.000 de euro, beneficiază de o subvenție de stat în valoare de 4.500 de euro, față de 6.000 de euro cât a fost până la 31 decembrie, fiind posibil ca dealerii să fi grăbit înmatricularea în luna decembrie. Mașinile electrice cu prețul între 40.000 de euro și 65.000 de euro beneficiază de acum de un aport financiar din partea guvernului de 3.000 de euro față de 5.000 de euro până în decembrie.
În fine, mașinile electrice cu prețul peste 65.000 de euro nu mai primesc din acest an subvenții pentru achiziție. Urmează ca, de la 1 septembrie, să fie excluse din programul de subvenționare vehiculele cumpărate de companii. Începând de anul viitor, va intra în vigoare o nouă reducere a subvenției și doar mașinile cu prețuri până la 45.000 de euro vor mai primi contribuții guvernamentale, iar valoarea acestora va fi de numai 3.000 de euro.