Volkswagen a demarat o campanie extinsă de lansare a noii sale strategii de comunicare și marketign, cu un slogan care face trimitere la sensul denumirii mărcii, „mașina poporului”. Pentru a-i pune la curent cu noua campanie, echipa de marketing a chemat la Hamburg reprezentanții a 13.000 de dealeri VW din toată lumea.
Nu e o treabă ușoară să aduci într-un oraș 13.000 de oameni, din 60 de țări, pe care să-i incluzi într-un program de training și informare. Volkswagen va face asta, ca parte din campania „Love Brand”, pe care echipa de marketing a gândit-o în ultimele luni.
Scopul ei este unul destul de clar: să readucă în mintea oamenilor ideea de marcă populară, care vinde mașini accesibile și iubite de public. Cei 13.000 de oameni vor ajunge în Hamburg în această perioadă pentru a participaa la aevenimente dedicate noului limbaj de design, noii poziționări strategice și noilor modele care urmează să fie lansate în perioada următoare.
„Dealerii noștri sunt și vor rămâne cea mai importantă față a mărcii noastre pentru clienții noștri”, explică Imelda Labbe, șefa de marketing, vânzări și after-sales a VW.
Evenimentul derulat pe tematica „brand experience” are în centru nu mai puțin de 14 vehicule pe care marca le va lansa în următorii patru ani, mașini importante pentru piața auto: doua generație ID.3, noul ID.7, care urmează să sosească chiar în acest an, conceptul iD.2all, ce se va transforma în model de serie în următorii doi ani, dar și o nouă generație Tiguan și noul Passat, mașini despre care VW spune că sunt proiecte secrete.
„Dealership-urile de automobile joacă un rol-cheie în vânzările de vehicule astăzi și vor continua să joace acest rol și mâine. De aceea vrem cu adevărat ca dealerii noștri să ni se alăture în călătoria spre viitor”, mai spune Imelfa Labbe.
Volkwagen este una dintre mărcile din industria auto europeană care intenționează să transforme sistemul de vânzare a mașinilor dintr-unul clasic, bazat pe distribuție și stocuri ale dealerilor, într-unul de tip agenție, în care dealerii vor fi doar comisionari pentru mașinile comandate de clienți online. Chiar și așa, VW recunoaște că nu poate renunța la existența showroom-urilor în care clienții vor putea vedea și testa mașinile pe care doresc să le cumpere.
Lansarea de 10 noi automobile electrice în următorii trei ani și transformarea VW în marcă exclusiv electrică până în 2033 sunt principalele obiective pe care compania le-a confirmat și vrea să le transmită dealerilor mărcii, pentru a-i păstra aproape de marcă, însă modul în care noul șef al VW a decis să facă acest lucru s-a schimbat, cel puțin la nivel de comunicare. „Facem din Volkswagen un adevărat „Love Brand” încă o dată. Dealerii noștri vor juca un rol cheie în acest proces pentru ei sunt cei care au contact direct cu clienții”, spune și Thomas Schafer, CEO al mărcii VW.
CITEȘTE ȘI Compania familiilor Porsche și Piech, care controlează VW Group, a obținut un profit de 5 miliarde euro pentru 2022, dar a împrumutat 7 miliarde euro de la bănciVolkswagen a prezentat luna aceasta, ca un prim pas al campaniei Love Brand, conceptul ID.2all, un automobil electric care a fost întors din procesul de dezvoltare de noul șef al mărcii și a primit un nou design, după ce Andreas Mindt, noul designer șef al VW, a preluat proiectul de la fostul designer. Chiar dacă mașina în sine nu are un aspect inovator (printre altele, amintește destul de consistent de modelul popular al Renault, ZOE, care s-a vândut deja în două generații), ea aduce câteva schimbări radicale în strategia companiei, prin utilizarea de tehnologii mai ieftine, care să facă din propulsia electrică una accesibilă, și prin revenirea la un design bazat pe simplitate, așa cum a făcut-o Golf cu primele sale generații.
Anunțat pentru 2025, cu un preț de „sub 25.000 de euro”, modelul de serie derivat din ID.2all s-ar putea numi chiar ID.Golf și va reprezenta, probabil, cel mai vândut automobil al VW în a doua jumătate a deceniului.