Renault are din acest moment un nou SUV în gamă, un model de clasă medie, care poate fi cumpărat cu configurație de 7 locuri. Este vorba despre versiunea alungită a lui Austral, pentru care a fost ales un nume cu istorie pentru marcă.
Renault Espace n-a murit, ci s-a transformat în SUV. Aceasta ar fi esența lansării unui nou model în familia Renault, care a ales o nouă strategie, una bazată pe nume cu istorie și rezonanță în percepția publicului.
Deși Espace a fost un monovolum, o caroserie pe care aproape nimeni nu și-o mai dorește astăzi, specialiștii francezi au considerat că reputația lui Espace este suficientă pentru a o transmite mai departe unui SUV de mari dimensiuni, care să devină mașina de familie gata să transporte până la șapte persoane.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Noua variantă de plafonare a tarifelor RCA. Cum vor fi tarifeleDin punct de vedere al gamei, Espace înlocuiește vechiul Koleos, care nu a reușit să convingă, în cele două generații de existență, clienții europeni.
Din punct de vedere al designului, nu există diferențe majore între Austral și Espace, la fel și din punct de vedere tehnic, versiunea de motorizare anunțată fiind același hibrid E-Tech regăsit și pe Austral, de 200 CP, care are la bază un propulsor pe benzină de 1.2 litri și este însoțit de o baterie pe 400 volți.
Din punct de vedere al dimensiunilor, adică detaliul care contează pentru acest model cel mai mult, Espace oferă o lungime de 4,72 metri, tipică pentru clasa medie, fiind mai scurt decât vechiul monovolum cu nu mai puțin de 14 centimetri, însă cu un spațiu mai generos la interior.
CITEȘTE ȘI VIDEO 2 mașini au luat foc, una pe autostrada A1 Sibiu-Deva, iar alta pe A3 București-Ploiești. Nicio persoană rănităComparativ cu Austral, mașina este mai lungă cu alți 14 centimetri, fiind obținută o creștere și la nivelul ampatamentului, de 7 cm. Acest detaliu produce afecte vizibile pentru rândul al doilea de scaune, care este și el esențial în arhitectura mașinii. Scaunele pot fi înclinate, pentru mai mult confort, dar pot fi glisate spre spate, pentru a oferi un spațiu mai mare pentru genunchi, sau spre față, pentru un volum mai mare pentru bagaje sau pentru rândul trei de scaune. Pasagerii de pe rândul al treilea primesc și un gadget specific altădată mărcilor premium: deschiderea electrică a hayonului, inclusiv de la interior.
CITEȘTE ȘI Schimbare de strategie la SEAT: Cupra devine brand principal și încearcă să intre pe piața din SUA, marca de volum ar putea fi dedicată flotelor de car-sharingNoul Renault Espace va fi fabricat în uzina din Palencia, Spania, alături de Austral, cu care împarte platforma și cea mai mare parte a componentelor. Mașina va putea fi comandată după deschiderea comenzilor, în perioada următoare, însă prețul nu a fost deocamdată comunicat.
Renault Espace este competitor direct cu cele mai vândute SUV-uri de clasă medie, Toyota RAV4, Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 și VW Tiguan.