Volvo Cars și Geely au anunțat oficial că încep demersurile pentru a-și uni operațiunile de producție de motoare într-un business separat, care va deveni furnizor global de motoare.
Volvo și compania-mamă Geely au decis să facă un pas important pentru eficientizarea business-ului, prin separarea activităților de producție de motoare. „Volvo Cars și Zhejiang Geely Holding Group plănuiesc să separe operațiunile proprii cu motoare și să le unească într-o unitate independentă”, se arată în anunțul celor două companii.
Viitoarea unitate de business se va ocupa de „dezvoltarea noii generații de motoare cu combustie și propulsie hibridă”, mai spun suedezii și chinezii. Mișcarea este una deopotrivă de strategie, nu doar de business, deoarece Volvo se află în plin proces de trecere la motorizări electrice pentru modelele sale. Compania cu sediul în Suedia va deveni astfel un constructor auto care nu mai produce motoare poluante, iar dacă va avea nevoie să le folosească, le va cumpăra de la noua entitate. Mai mult, vor putea prelua motoare celelalte mărci din grupul Geely, Lotus, Lynk & CO și Geely Auto, dar alte mărci externe vor putea deveni clienți ai acestui business.
CEO-ul Volvo, Hakan Samuleson, spune că decizia va ajuta compania să-și accelereze planurile de a ajunge la 50% din portofoliu mașini electrice, până în 2025. În același timp, el susține că pentru jumătatea din portofoliu ce va avea nevoie de motoare cu combustie, ar putea avea acces la prețuri mai mici la aceste motoare. „Vom dubla cel puțin volumele Volvo și din acest lucru rezultă reduceri semnificative de costuri”.
Anul trecut, Volvo a vândut peste 640.000 de vehicule la nivel global și intenționează să ajungă la 800.000 de unități anul viitor. Grupul chinez Geely, care deține Volvo, a însumat în 2018 peste 2 milioane de vehicule vândute.
Planurile prevăd preluarea în noul business de motoare a circa 3.000 de angajați de la Volvo Cars și aproximativ 5.000 de la Geely, de la departamentele de motoare, R&D, furnziori, producție, IT și finanțe. Nu sunt anticipate reduceri de personal. Aceștia se vor putea bucura de bugete pentru dezvoltare și producție, bugete afectate până acum de nevoia Volvo de a investi în noile tehnologii. „Mașinile hibride au nevoie de cele mai bune motoare cu combustie. Această nouă unitate va avea resurse, amploarea și experiența pentru a dezvolta aceste motorizări la costuri eficiente”, a mai spuns Samuelson.
Cele două companii spun că proiectul se află în negociere cu sindicatele și este în plină dezvoltare în Consiliul de Administrație, dar este și pe masa autorităților de concurență.