Lansarea noului model EX90 continuă să fie dificilă pentru constructorul suedez, din cauza problemelor de software, care au întârziat întreg programul acestui model. Acum, cea mai nouă schimbare este scumpirea mașinii cu câteva procente bune.
Volvo EX90 complet electric poate fi comandat în acest moment cu 106.200 de euro. Prețul este cu circa 4.000 de euro peste cel anunțat inițial de producător pentru piața din România, iar acest lucru se petrece deși mașina va sosi cu întârziere și cu o serie de funcții în minus. Problemele de software au determinat producătorul suedez deținut de Geely să amâne startul producției cu mai bine de un an, iar acum ridică prețul, din cauza costurilor suplimentare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, faptul că persoanele care au rezervat mașina și ulterior au primit mesajul prin care erau anunțați că unele funcții nu vor fi disponibile de la început a generat o serie de renunțări la comenzi, clienții preferând să aștepte sosirea mașinii cu toate opțiunile valabile. Există informații de la dealeri din alte țări care vorbesc despre 40% din rezervări care au fost anulate, însă cifrele sunt deocamdată neconfirmate oficial.
Pe piața din SUA, unde EX90 a fost lansat pentru comenzi în echipările mai ieftine, prețul a fost crescut cu 3.300 de dolari, la un nivel de 81.290 dolari, deși în urmă cu un an prețul de lansare pentru echiparea de intrare era de 78.000 de dolari. Reprezentanții dealerilor Volvo au declarat că anunțul privind scumpirea le-a fost transmis în luna mai, dar el a apărut pe site-urile internaționale ale mărcii doar la sfârșitul lunii iulie.
Pe de altă parte, numărul de rezervări pentru Volvo EX90 este foarte mare la nivel global, de aceea nu există temeri pentru companie ca schimbările de preț să afecteze vânzările modelului, în momentul în care va fi pornită campania de comenzi ferme.
Volvo EX90 a fost prezentată ca o mașină specială, echipată cu funcții de siguranță care nu au mai fost oferite niciodată pe un automobil, sistemul întreg generând un soi de ecran de protecție tehnologică pentru pasagerii mașinii. O bună parte din aceste funcții nu vor fi, însă, disponibile la momentul livrărilor, care ar putea începe la finalul acestui an sau chiar anul viitor. Potrivit unui anunț al constructorului trimis clienților, EX90 va avea nevoie de o actualizare ulterioară, pentru ca toate funcțiile de siguranță să fie active.
CITEȘTE ȘI Dacia are o nouă creștere în Germania, deși cea mai mare piață din Europa a intrat în declin„Unele caracteristici și funcționalități ar putea întârzia când vă vom livra modelul dumneavoastră EX90. Aceste caracteristici vor fi adăugate ulterior printr-o actualizare”, a transmis Volvo clienților care au comandat deja noul model electric EX90, al doilea din seria EX, după compactul EX30. Lista caracteristicilor lipsă este una destul de cuprinzătoare și include o serie de funcții de siguranță, precum sistemul de evitare a unui impact pe timp de noapte bazat pe senzori cu Lidar. De asemenea, evitarea coliziunilor în intersecții, asistența în viraje, prin care se reduce automat viteza în timpul rulării în curbe. Și unele funcții de entertainment, precum conectarea prin Apple CarPlay, sistemul de iluminat ambiental al diaplayului central, sistemul de control al managementul bateriei, cel care controlează programul smart de încărcare, dar și cel care permite încărcarea automată, prin cont și sistemul de încărcare bi0direcțional.
Șeful Volvo Cars, Jim Rowan, a declarat că nu se așteaptă ca această situație să afecteze vânzările acestui model, deoarece posibilitatea de actualizare permanentă a automobilelor face parte din avantajele unui astfel de vehicul, din categoria software-defined-vehicle.
CITEȘTE ȘI FOTO Start pentru modernizarea terminalelor Plecări internaționale și Sosiri, la Aeroportul OtopeniVersiunile Volvo EX90 anunțate pentru România sunt Twin Ultra AWD cu două motoare electrice (408 CP și 770 Nm), baterie de 111 kWh și autonomie maximă de 585 de kilometri, precum și Twin Performance Ultra AWD cu două motoare electrice (517 CP și 910 Nm), baterie de 111 kWh și autonomie de 580 de kilometri.
Primul automobil din seria EX de la Volvo, numit EX30, a ajuns în scurt timp de la lansare cel mai vândut model electric din Europa, depășind Tesla pe mai multe piețe din Europa, datorită prețului său redus și a dotărilor oferite.