Brandul britanic MG, deținut de chinezii de la SAIC, va începe construcția unei noi fabrici de autovehicule în afara Chinei, pe una dintre piețele strategice ale lumii.
MG Motor se va alătura celor de la BYD și va avea propria uzină de automobile în Mexic, potrivit unei declarații făcute de președintele MG Mexic, Zhang Wei. Acesta a precizat că investiția va presupune și un centru de cercetare și dezvoltare, care să permită companiei „nu numai să producă vehicule, ci și să informații specifice pieței locale”.
Președintele MG Mexic nu a oferit informații referitoare la sumele ce vor fi investite, dar nici un orizont de timp. Uzina ar fi a treia facilitate de producția a mărcii din afara Chinei și îi va permite să se apropie și mai multe de o posibilă intrare în SUA, în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat, chiar dacă reprezentanții companiei nu au făcut referiri decât la America Latină și la zona Caraibelor.
A fost însă menționată marca IM, a acelauiași grup SAIC, care produce și vinde automobile premium și cu care ar putea concura mult mai bine cu mărcile din SUA.
Rivalii de la BYD sunt prima companie auto din China care a confirmat construcția unei uzine în Mexic, dar care au precizat explicit că nu țintesc piața americană. De asemenea, Tesla are un plan pentru construirea unei astfel de uzine, care ar aduce costuri mult mai mici de producție mărcii americane.
Mexic este principalul partener comercial al SUA, dar și țara în care sunt produse foarte multe automobile care sunt destinate clienților americani, datorită salariilor și altor costuri mult mai mici față de cele din SUA.
CITEȘTE ȘI FOTO STB avertizează asupra unui mesaj fals în care este promovat un nou card ActivBrandul MG a redevenit popular în Europa, odată cu lansarea noilor modele ale mărcii, dezvoltate și fabricate în China. MG4 este în prezent unul dintre cele mai vândute automobile din Europa, în timp ce ZS și HS sunt printre mașinile cu propulsie hibridă care sunt din ce în ce mai căutate de europeni.
Construirea unei fabrici MG în Europa este, în acest moment, următorul pas al celor de la SAIC, în cadrul planului lor de cucerire a regiunii. Deși s-au vehiculat mai multe posibile locații ale unei astfel de fabrici, nu există deocamdată nicio informație oficială despre o astfel de investiție. Începând din luna iulie, mașinile MG trebuie să plătească o taxă vamală suplimentară de 37,6%, ca urmare a faptului că SAIC, compania – mamă, a beneficiat de subvenții mărite din partea statului chinez.