Vânzările de automobile Volvo au încetinit cu 27 de procente în a șasea lună a acestui an, majorând astfel declinul acestei mărci în primul semestru al anului. Motivele principale sunt legate de criza de semiconductori.
Volvo a vândut în luna iunie 49.904 autoturisme, cu 26,9% mai puține decât în urmă cu un an, singurul segment care a adus creștere fiind cel al mașinilor electrice și hibride, aflate în gama Recharge.
Compania suedeză controlată de holdingul chinez Geely spune că un impact sever l-a avut carantina din China, pe fondul cazurilor Covid-19, situație care a afectat atât producția de automobile, cât și vânzările.
Pe prima jumătate a acestui an, Volvo a vândut 291.301 autoturisme, un declin de 23,5% față de anul trecut, în perioada similară. Vânzările de mașini complet electrice au urcat la 7,6% din totalul vânzărilor, numărul lor fiind de trei ori mai mare decât în anul anterior.
CITEȘTE ȘI FOTO Noi elemente de siguranță în trafic, obligatorii de astăzi pentru toate vehiculele din UEGama Recharge (electrice și plug-in hybrid) și-a crescut ponderea în totalul vânzărilor mărcii la 32,3%.
Compania mai subliniază și faptul că au crescut achizițiile pe bază de subscripție (abonament), cu 122% raportat la anul trecut. De asemenea, vânzările online au crescut cu 86% față de 2021.
În Europa, Volvo a vândut 16.039 de autoturisme în iunie, cu 44,1% mai puține, respectiv 119.770 de autoturisme pe cele șase luni, cu 28,2% mai puține, aici fiind raportată de altfel cea mai mare scădere a vânzărilor companiei, dintre toate piețele globale.
China a înregistrat o revenire a vânzărilor în luna iunie, scăderea fiind diminuată la maxim, până la -1,3% comparativ cu anul anterior, însă volumul din primul semestru rămâne sub cel din 2021, cu 70.233 autoturisme, față de 95.252 în 2021 (-16,3%)/
În acest moment, Volvo Cars spune că întrevede o îmbunătățire a situației în producție, cu un nivel mult mai bun în luna iunie, față de lunile anterioare. Chiar și așa, livrările de mașini electrice și hibride vor fi afectate și în următorul trimestru, mai precizează cei de la Volvo.
CITEȘTE ȘI Dacia raportează o creștere mare în Germania și o recuperare parțială a pierderilor din anii trecuțiCele mai vândute modele ale Volvo în iunie au fost XC60 (18.275 de unități, cu circa 5.000 mai puține față de anul trecut), XC40 (10.194, la jumătate față de 2021) și XC90 (9949 unități, un nivel aproape egal cu cel din 2021).
Volvo urmează să anunțe rezultatele financiare pe prima jumătate a anului pe 20 iulie, fiind de așteptată o scădere în comparație cu anul anterior, când se înregistra cel mai bun semestru din istoria companiei, cu venituri de 13,8 miliarde de euro și un profit operațional de 1,3 miliarde euro, de asemenea un record în istoria de 100 de ani a companiei. În 2020, Volvo Cars încheiase semstrul pe pierdere, cu un deficit de 1 miliard de euro.
Începând de la sfârșitul lui 2021, Volvo Cars este tranzacționată pe bursa Nasdaq din Suedia.