Volkswagen a primit aprobarea autorităților germane de a rechema în service încă 1,1 milioane de mașini după ce, săptămâna trecută, producătorul auto a anunțat că va remedia problemele pentru 800.000 de unități, din cele circa 8,5 milioane de autovehicule vândute în Europa care au instalate dispozitive de trucare a nivelului emisiilor poluante, informează MarketWatch.
Remedierile anunțate miercuri includ modele marca Volkswagen și Audi, printre care Tiguan și Caddy echipate cu motoare de 2 litri TDI de tip EA 189.
Săptâmâna trecută, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a aprobat soluțiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea problemelor la 800.000 de mașini, mai exact modelele Passat, CC și Eos echipate cu un motor diesel de 2 litri TDI de tip EA 189.
Volkswagen este implicat într-un scandal de proporții după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările Dacia în Germania au crescut cu 0,2% în primele 5 luniInformația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.
Soluția pentru remedierea mașinilor cu dispozitive de falsificare a emisiilor vândute în SUA va fi agreată cu autoritățile americane, separat de cea adoptată în Europa.
În pofida scandalului emisiilor poluante, grupul german Volkswagen se menține pe prima poziție în clasamentul auto mondial în funcție de vânzări, cu livrări totale de peste 3,361 milioane de mașini în perioada ianuarie-aprilie, în urcare cu 0,6% comparativ cu primele patru luni din 2015.
Potrivit analiștilor, Volkswagen ar putea încheia anul curent cu vânzări totale de aproape 10,09 milioane de mașini, în timp ce livrările Toyota și GM sunt estimate la 9,82 milioane, respectiv 9,44 milioane de unități. În acest scenariu, Toyota își va pierde titlul de cel mai mare producător auto în funcție de vânzările anuale, pe care îl deține din 2012.