Volkswagen Group se află într-o poziție financiară foarte bună, au anunțat cei doi șefi ai companiei, Oliver Blume, CEO, și Arno Antlitz, CFO, în conferința anuală a grupului. Cu ajutorul listării Porsche, care a adus o creștere puternică a lichidităților, VW AG vrea să investească masiv în direcțiile profitabile de dezvoltare.
Următorii patru ani vor aduce investiții de 180 de miliarde de euro la Volkswagen AG, în special în zona de electrificare și digitalizare. Strategia de producție de baterii este principala direcție de investiții, dar și extinderea prezenței în America de Nord, unde vor fi construite o fabrică de baterii, în Canada, și cel puțin o uzină de automobile.
„Mai mult de două treimi (68%) din investiții vor fi direcționate în viitoarele domenii ale digitalizării și electrificării”, transmite VW, care își majorează astfel de la 56% procentul investițiilor în acest domeniu. „Până în 2025, fiecare al cincilea vehicul vândut la nivel mondial ar trebui să aibă o unitate pur electrică”, se mai arată în strategia grupului.
Divizia de baterii, transformată în companie, PowerCo, va beneficia de o primă investiție de 15 miliarde euro, pentru construcția de fabrici de celule de baterii, aici fiind incluse și avansurile pentru materii prime, în timp ce PowerCo va genera vânzări anuale de peste 20 de miliarde euro, până în 2030. Vârful investițiilor va fi atins în 2025, dată de la care acestea vor începe să scadă.
Grupul Volkswagen a anunțat că rezultatele financiare din 2022, cumulate cu o creștere a lichidității susținută de IPO Porsche, reprezintă „o bază financiară puternică pe care să construiască în 2023”.
Oliver Blume, CEO Volkswagen AG: „2022 a fost un an important pentru Grupul Volkswagen. În ciuda provocărilor extreme, am făcut progrese în executarea strategiei noastre. Ponderea vehiculelor electrice cu baterie în total livrări a atins un record de 7%. Acesta este o piatră de hotar importantă pe care vom construi anul acesta cu gama noastră de modele atractive în creștere. Cu planul nostru în 10 puncte, am făcut pași importanți pentru a ne executa strategia, inclusiv noi strategii de produse pentru mărcile noastre, reorientarea platformelor noastre și o foaie de parcurs software revizuită. Ne-am extins în continuare prezența globală concentrând producția și dezvoltarea produselor și tehnologiilor noastre premiate și mai mult la nivel local pe piețe. 2023 va fi un an crucial pentru implementarea obiectivelor strategice și accelerarea progresului grupului”.
CITEȘTE ȘI FOTO Start la asfaltarea Podului de la Brăila, care va fi unul dintre cele mai mari din EuropaDatele financiare pentru 2022, publicate deja, arată o creștere a veniturilor cu aproape 12 procente, la un total de 279,2 miliarde de euro, în pofida scăderii vânzărilor cu 7%, la 8,3 milioane de unități. Profitabilitatea a crescut la 8,1%, cu un profit operațional de 22,5 miliarde euro, iar numărul mare de comenzi înregistrate la acest moment, 1,8 milioane, permite șefilor companiei să anticipeze un rezultat și mai bun în 2023. Profitul net a fost de 15,8 miliarde euro, cu 2,6% mai mare decât cel din anul anterior.
Grupul a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor de vehicule electrice, cu 26%, atingând un volum de 572.100 de unități, care au reprezentat o pondere de 7 procente în totalul vânzărilor grupului. Compania își menține ținta de a ajunge la 20% pondere BEV, în 2025, și 50%, în 2030.
CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu Dacia Duster 3Prognozele pentru 2023 mizează pe o creștere a vânzărilor cu mai bine de un milion de vehicule, la un total de 9,5 milioane, simultan cu ieșirea din criza de semiconductori, care ar trebui să contribuie la un avans de 10 – 15% al veniturilor și la o marjă de profit operațional de 7,5 – 8,5%.
Au fost confirmate și noutățile pentru 2023, unele dintre ele fiind deja prezentate public: ID.3 (face-lift), ID.7, ID.Buzz cu ampatament lung, CUPRA Tavascan și Audi Q8 e-tron. Acestea vor contribui la creșterea cotei BEV la aproximativ 10% din totalul livrărilor din 2023.
O evoluție importantă este cea a grupului de mărci premium, Lamborghini, Bentley și Ducati, coordonată de Audi. Marja acestui grup a crescut la 12,3 la sută (10,6 la sută) iar veniturile generate au crescut la 61,8 miliarde euro (plus 6 miliarde euro), în timp ce EBIT a urcat la 7,6 miliarde euro.
Divizia de camioane, Traton, a crescut vânzările la 39,5 miliarde de euro și și-a îmbunătățit marja operațională la 4%, cu un rezultat operațional de 1,6 miliarde EUR.