Schimbare de denumiri la Audi: numere pare și impare, pentru electrice și termice

Schimbare de denumiri la Audi: numere pare și impare, pentru electrice și termice
scris 14 mar 2023

Audi va renunța la sintagma e-tron pentru modelele sale electrice, astfel încât, la momentul trecerii la propulsia exclusiv electrică, aceasta să nu devină redundantă. Pentru a face însă distincția între motorizările termice și cele electrice, Audi a decis să le aloce numere pare și, respectiv, impare.

Brandul premium al grupului Volkswagen, Audi, a decis să-și redenumească modelele după o regulă nouă. Începând din această vară, odată cu lansarea noii generații A4, aceasta va primi numele A5, potrivit informațiilor neoficiale publicate de presa din Germania. Denumirea A4 va fi rezervată pentru versiunea de motorizare electrică, ce va fi lansată ulterior.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ ASF ia în calcul plafonarea tarifelor RCA CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ ASF ia în calcul plafonarea tarifelor RCA

Același sistem va fi aplicat apoi și celorlalte modele: A6 va deveni A7, iar SUV-urile vor primi numele Q3, Q5 și Q7, toate cu motorizări pe benzină. Versiunile electrice vor fi denumite A4, A6, A8, Q4, Q6, Q8, pe măsură ce vor fi lansate noi generații. Singurul conflict care ar fi putut să apară este cel cu actualele modele cu număr impar, coupeurile A5 și A7, care însă nu vor mai avea motorizări termice în viitor, astfel că vor trece la denumiri pare.

Un prim model ce va fi lansat în 2023 direct cu noua denumire va fi Q6, care ar putea astfel să nu mai primească și particula e-tron, chiar dacă va fi un automobil exclusiv electric. Acest automobil va fi produs la uzina principală a mărcii, în Inglostadt, acolo unde, în următorii doi ani, va fi adăugat pe liniile de fabricație încă un automobil electric.

Cod Roșu - Un tren de marfă, încărcat cu mașini Ford, implicat într-un incident feroviar în Teleorman CITEȘTE ȘI Cod Roșu - Un tren de marfă, încărcat cu mașini Ford, implicat într-un incident feroviar în Teleorman

Marca Audi încă lucrează la planul de alocare a modelelor în uzinele proprii,  mai ales că unul dintre ele ar fi trebuit să fie produs în uzina VW din Hanovra însă această decizie a fost anulată. Uzina secundară din Neckarsulm, care acum poate produce până la 150.000 de automobile anual, ar putea fi extinsă pentru a putea ajunge la 300.000 de automobile.

Audi a prezentat patru concepte, în ultimii doi ani, care încearcă să schițeze viitorul mărcii în era electrificată. De la roadster-ul Skysphere și GT-ul Grandspehere, ambele prezentate în 2021, la monovolumul Urbansphere și SUV-ul coupe Activesphere, Audi a parcurs toată gama de caroserii pe care dorește să o acopere cu modele de serie în anii care urmează, însă ordinea în care se vor concretiza nu este foarte clară.

Ce este cert este faptul că proiectul Landjet, care va avea la bază conceptul Grandsphere, va reprezenta înlocuitorul lui A8, va fi un automobil complet electric și va fi dezvoltat pe platforma SSP, care însă a fost întârziată de divizia de software.

viewscnt
Afla mai multe despre
denumiri audi
grandsphere
a4 și a5
audi q6