Producția modelului ID.Buzz, un continuator complet electric al istoricului Bulli, a fost oprită pentru moment, din cauza unor probleme constatate în procesul de producție la nivelul bateriilor. Informația a fost publicată de mai multe ziare din Germania.
Lansată cu mult fast la Hanovra, în uzina diviziei VW Vehicule Comerciale, producția primului microbuz cu propulsie exclusiv electrică al mărcii Volkswagen s-a oprit la numai câteva zile după ce a pornit. Presa din Germania scrie că celulele de baterii utilizate pe acest model au arătat unele probleme de consistență, la controalele de calitate. Mai exact, s-a constatat o scădere de tensiune a bateriei în unele celule, care poate afecta autonomia bateriei, performanțele oferite de motor, dar și durata de viață a bateriei.
Conform informațiilor neoficiale, au fost deja fabricate circa 500 de unități, care însă nu au ajuns la clienții finali, astfel că este posibil ca acestea să fie returnate în fabrică.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Teoretic, după remedierea problemelor, producția ar trebui să înceapă în primele zile ale lunii iulie.
Bateriile folosite pe toate modelele VW electrice sunt produse de VW Componente, dar celulele provin de la furnizori externi. VW a început deja demersurile pentru a-și construi propriile uzine de celule de baterii pentru vehicule electrice, una în Suedia, una în Germania, una în Spania și alte două în restul Europei, inclusiv în Europa de Est.
Volkswagen Vehicule Comerciale și-a propus să ajungă al o producție de 130.000 de unități ID.Buzz anual, în momentul în care ritmul de fabricație va ajunge la circa 900 de unități pe zi. Componentele utilizate de ID.Buzz sunt livrate de furnizori platformei MEB, creată de VW pentru vehiculele sale electrice, având și componente speciale, cum ar fi cele două punți, dezvoltate special pentru acest model.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ - Free Now amână ieșirea din România„ID.Buzz este o piatră de hotar în electrificarea mărcii și a fabricii din Hanovra”, anunța la momentul startului Josef Baumert, membru al Consiliului de administrație al mărcii VWCV pentru producție și logistică. „În doar opt ani, peste 55% dintre vehiculele noastre din Europa vor avea propulsie electrică cu baterie. ID.Buzz are un rol strategic principal în acest sens”, spune Baumert.
Anul acesta ar trebui să fie asamblate primele 15.000 de vehicule ID.Buzz.
Vw ID.Buzz are două versiuni disponibile, Pro și Cargo, prima fiind destinată pasagerilor, cea de-a doua transportului de marfă. Mașina are o baterie de 77 kWh, 204 CP și o autonomie de 416 km. Prețul pentru cele două modele, în funcție de echipare, începe de la 53.000 de euro.