Primele trei luni din 2022 au adus o creștere a veniturilor mărcilor grupului auto VW cu aproximativ 14 miliarde de euro, pe fondul creșterilor vânzărilor în Europa și America de Sud.
Veniturile VW Group au crescut cu 22% în intervalul ianuarie – martie, potrivit raportului final pentru acest interval, la o valoare de 76 de miliarde euro, însă profitul operațional raportat a scăzut la 5,7 miliarde euro, fiind cu 31% mai mic decât cel înregistrat în 2022, în perioada similară. Marja înregistrată a fost de 7,5%, cu 6 puncte procentuale sub nivelul din 2022.
De asemenea, valoarea EBIT a scăzut cu 27,6%, în timp ce profitul net pentru perioada analizată a pierdut 30 de procente, până la valoarea de 4,7 miliarde euro, cu 2 miliarde sub nivelul din 2022. Fluxul net de numerar pe sectorul auto, la sfârșitul trimestrului era de 2,2 miliarde euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania precizează că valoarea profitului operațional din 2022 a fost majorată pe fondul evaluărilor comodităților (efecte pozitive non-cash 3,2 miliarde euro), iar valoarea din 2023 a bfost influențată de efecte negative non-cash de 1,3 miliarde euro, astfel că fără aceste valori, profitul operațional ar fi înregistrat o creștere de 35%, la 7,1 miliarde, și o marjă de aproximativ 9 procente.
VW Group a anunțat anterior o creștere a livrărilor de 7,5 procente, în primele trei luni ale anului, la 2 milioane de unități, cu un volum total de vânzări de 2,1 milioane, respectiv 2,2 milioane de vehicule produse.
Stocul de comenzi la finalul trimestrului era de 1,8 milioane de mașini, din care 260.000 de automobile complet electrice. Compania a livrat în ianuarie – martie 141.000 de mașini 100% electrice, cu 42% mai multe decât anul trecut, urcând la o pondere de 7 procente în total vânzări.
„Grupul Volkswagen a avut un început încurajator de 2023, cu o creștere puternică a veniturilor și a profitului operațional înainte de efectele negative ale evaluării din tranzacțiile de acoperire a mărfurilor. Pe baza acestei performanțe solide și a unei liste de comenzi de 1,8 milioane de vehicule la sfârșitul trimestrului I, confirmăm perspectivele noastre financiare pentru 2023”, a precizat Arno Antlitz, CFO, Volkswagen Group.
Rezultate mărci
În grupul de mărci de volum (VW, Skoda, SEAT, VW Vehicule Comerciale), vânzările au crescut cu 36% față de perioada anterioară, iar profitul operațional a fost de 1,7 miliarde EUR. Marja operațională a crescut cu 1,7 puncte procentuale, până la 5,3 la sută.
Grupul de mărci premium (Audi, Lamborghini, Bentley și Ducati) a obținut un profit operațional de 1,8 miliarde EUR și o marjă operațională de 10,8 la sută. Efectele negative ale evaluării la valoarea justă de 0,4 miliarde EUR au afectat profitul operațional în primul trimestru al anului 2023.
CITEȘTE ȘI Senatorii își cumpără 22 de Skoda Superb, cu un milion de euro, printr-o licitație cu un singur ofertant. Dealerul a mai vândut 20 de limuzine Parlamentului, anul trecutÎn grupul Sport & Luxury, marja operațională a Porsche a rămas stabilă în T1, la 18,5%, datorită volumelor mai mari, prețurilor îmbunătățite și mixului mai bun de produse.
TRATON a raportat o creștere a vânzărilor cu 25%, veniturile totale crescând cu 31% datorită creșterii puternice a volumului, efectelor pozitive ale amestecului de prețuri și serviciilor pentru vehicule. Marja operațională a fost de 8% (dublă față de 2022). Datorită începutului solid, TRATON și-a crescut indicațiile privind marja pentru anul fiscal 2023 pentru rentabilitatea vânzărilor la un interval de 7 până la 8% (înainte de 6 până la 7%).
Divizia de software, CARIAD, înregistrează în continuare pierderi (400 milioane euro), cu un nivel relativ stabil față de anul trecut, dar a avut o creștere a veniturilor cu 53% din livrarea de licențe către mărci (168 milioane euro).